صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۸ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
رییس دانشکده طب ایرانی خبر داد؛

انتشار کتابی با موضوع تاریخچه استفاده از گیاهان دارویی

رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران از انتشار یک کتاب در حوزه گیاهان دارویی در طب ایرانی با همکاری پژوهشگران ایرانی و بین المللی خبر داد.
کد خبر : 923608

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، روجا رحیمی، رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از انتشار کتاب " Therapeutic Medicinal Plants in Traditional Persian Medicine " با همکاری 40 نویسنده از دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی کشور و همچنین دانشگاه‌های فیلیپس ماربورگ آلمان و لانگ آیند نیویورک آمریکا خبر داد.

وی گفت: این کتاب در قالب 42 فصل و 326 صفحه توسط انتشارات CRC Press, Taylor and Francis منتشر شده است.

رحیمی توضیح داد: نگارش این کتاب حاصل فعالیت دو سال و نیمه این تیم 40 نفر بوده و توسط وی و رودابه بهرام سلطانی، استادیار داروسازی سنتی و معاون بین الملل طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ویرایش شده است.

رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: مقدمه کتاب توسط محمدحسین آیتی، معاون بین الملل دانشگاه و دانشیار گروه طب سنتی دانشکده طب ایرانی نگارش شده است.

وی افزود: فصل اول این به معرفی مکتب طب سنتی ایرانی و فصل دوم به تاریخچه استفاده از گیاهان دارویی در طول شکل گیری و گسترش طب سنتی ایرانی اختصاص داده شده است.

رحیمی در ادامه گفت: در ۴۰ فصل بعدی کتاب، ۴۰ نمونه از پرکاربردترین گیاهان دارویی در طب ایرانی در یک مونوگراف معرفی شده است. در هر مونوگراف ابتدا به اسامی گیاهان و مواد اولیه اشاره شده و سپس کاربرد گیاهان دارویی منابع طب ایرانی شرح داده شده است.

عضو هیات علمی گروه داروسازی سنتی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در این کتاب شواهد نوین مربوط به گیاهان دارویی بر اساس مطالعات جدید و مقالات در دو بخش شواهد بالینی و شواهد پیش بالینی معرفی شده و ملاحظات مصرف هر گیاه شامل عوارض و تداخلات، مصرف مفید در بارداری و شیردهی و دُز پیشنهادی برای بررسی مطالعات جدید مورد اشاره قرار گرفته است.

رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: هر بخش از این مونوگراف ها، شامل یک تصویر از نمونه گیاهان دارویی در بازار دارویی است. تهیه تصاویر روی جلد و نمونه های گیاهی در هر فصل توسط مهدی کیهان کارشناس سمعی بصری دانشکده طب ایرانی انجام شده است.

رحیمی در تاکید کرد: این کتاب به اساتید فقید غلامرضا و ابوالقاسم سلطانی به پاس زحماتی که در طول حیات پرثمر خود در حیطه تحقیقات گیاهان دارویی سنتی انجام شده، تقدیم شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر