صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۸ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

برگزاری ستاد اربعین در عراق با حضور وزیر کشور

جلسه ستاد اربعین در کشور عراق با حضور وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، سفیر کشورمان و اعضای ستاد، با هدف بررسی نیازمندی ها و انجام هماهنگی های لازم برای برپایی هرچه باشکوه تر راهپیمایی اربعین حسینی برگزار شد.
کد خبر : 923591

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا،  احمد وحیدی وزیر کشور در این جلسه ضمن ارائه دیدگاه ها، نظرات و دستورات مقتضی برای تسهیل بیش از پیش امور ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، ضمن دریافت اطلاعات و نظرات مسئولان قرارگاه‌های اربعین حسینی در شهر‌های مقدس عراق و همچنین مسئولان کمیته‌های این ستاد، راهنمایی‌های لازم و دستورات مقتضی برای پیگیری و اجرا داد.

محمد کاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در ابتدای جلسه ستاد اربعین که شامگاه دوشنبه در محل سفارت کشورمان در بغداد برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و هماهنگی‌های انجام شده با مقامات مسئول عراقی، پرداخت و گفت که دیدار وزرای کشور ایران و عراق از پایانه‌های مشترک دو کشور و بازدید میدانی از این گذرگاه‌ها و بررسی روند ورود و خروج زائران نمونه‌هایی از این هماهنگی‌ها و همکاری‌ها با مقامات عراقی بود که دستاورد‌ها و تصمیم گیری‌های خوبی در پی داشت.

وی افزود: هماهنگی‌هایی در حوزه‌های حمل و نقل و فراهم نمودن اسکان زائران و موکب‌های حسینی از سوی ستاد اربعین انجام شده و همچنان در حال انجام است.

وزیر کشور در این جلسه بر هماهنگی بخش‌های مختلف ستاد با یکدیگر و تبادل اطلاعات دراین زمینه تاکید کرد و گفت: برای استفاده زائران از خدمات و اطلاع رسانی در این بخش می‌بایست از فناوری‌های جدید در فضای مجازی استفاد کرد تا بتوان به آسانی و سرعت زائران اباعبدالله الحسین (ع) را از آدرس‌های اسکان، مراکز خدماتی و موکب‌ها مطلع نمود.

وحیدی افزود: امکانات و تجهیزات لازم برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی وجود دارد و نگرانی در این زمینه نداریم.

سید مجید میر احمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور هم که وحیدی را در سفر به عراق همراهی می‌کند، پیشنهاد‌هایی را برای بهبود روند خدمت رسانی در اربعین بیان کرد.

در ادامه این جلسه مسئولان قرارگاه‌های ستاد اربعین و ستاد بازسازی عتبات، ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در زمینه‌های مختلف، حمل و نقل، اسکان، خدمات درمانی بهداشتی و هماهنگی‌های در نظر گرفته شده برای استقرار و جانمایی‌های بهتر موکب‌های مردمی به طرح دیدگاه‌های خود برای هرچه بهتر انجام شدن راهپیمایی اربعین حسینی در سالجاری پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر