صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آیا اپل به سیاهچاله تبدیل شده است؟/ ابهام در گزارش تصاویر غیراخلاقی از کودکان

اپل به دلیل ضعف در نظارت مؤثر بر پلتفرم‌های خود برای حذف تصاویر و ویدیو‌های سوء استفاده جنسی از کودکان، مورد انتقاد کارشناسان امنیت کودکان در فضای سایبری قرار گرفته است.
کد خبر : 923566

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گاردین، طبق گزارش انجمن ملی پیشگیری از ظلم به کودکان (NSPCC) در انگلستان، اپل متهم است که تعداد دفعات سوء استفاده جنسی از کودکان را که در محصولاتش از جمله آی کلاد، آی مسیج و فِیس تایم، ظاهر می‌شود کم شمارش کرده است.

داده‌های انجمن ملی پیشگیری از ظلم به کودکان انگلستان با استناد به قانون آزادی گردش اطلاعات این گزارش را در اختیار مجله گاردین قرار داده است. بنا بر این گزارش، اپل در ۳۳۷ تخلف ثبت شده از تصاویر کودک‌آزاری در انگلستان و وِلز بین آوریل ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳ دست داشته است که با گزارش قبلی که ۲۶۷ مورد را گزارش کرده بود در تضاد است.

در مقایسه، گوگل بیش از ۱.۴۷ میلیون مورد مشکوک به کودک‌آزاری را گزارش کرد، متا بیش از ۳۰.۶ میلیون مورد را در سال ۲۰۲۳ به انجمن مورد اشاره گزارش کرد. اختلاف بین تعداد جرایم تصویری کودک آزاری که در سرویس‌های اپل در بریتانیا نگران‌کننده بود ضمن آنکه گزارش‌هایی از محتوای این سوء استفاده‌ها به مقامات انگلیسی ارائه شده است.

سارا گاردنر، مدیر ارشد اجرایی در مؤسسه هیت اینیشتیو (Heat Initiative) که یک سازمان غیرانتفاعی برای حفاظت از کودکان در لس آنجلس است گفت: «اپل در حال حرکت به سمت سرزمینی است که می‌دانیم بدون نظارت می‌تواند برای کودکان بسیار مضر و خطرناک باشد. اپل یک سیاهچاله است!»

تصمیم اپل برای توقف برنامه اسکن عکس‌های آی‌کلاد با موضوع آزار جنسی و سوءاستفاده از عکس‌های کودکان باعث شده که رویکرد این کمپانی برای مقابله با این تخلف زیر سؤال برود، به ویژه آنکه موارد آزار جنسی ناشی از تولیدات هوش مصنوعی مدام در حال افزایش است.

از طرفی، برنامه کمپانی اپل برای راهاندازی یک سیستم هوش مصنوعی به نام اپل اینتلیجنس (Apple Intelligence) نیز نگرانی‌هایی را در میان کارشناسان امنیت کودکان در فضای سایبری ایجاد کرده است، زیرا تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی کودکان را در قربانی‌شدن بیشتر دخالت می‌دهد.

حامیان امنیت کودکان در فضای سایبری اقدامات اپل را به شدت مورد انتقاد قرار دادهاند و استدلال می‌کنند که گزارش‌های اپل در این خصوص واضح نبوده و به اندازه کافی برای تیم‌های کارشناسی و رسیدگی به این تخلف سرمایه‌گذاری نکرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر