صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با آنا:

تعامل شهرداری و شورای شهر باید مکمل‌گونه باشد

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل شهرداری و شورای شهر باید براساس سخنان رهبری به شکل مکمل‌گونه باشد و با نگاه دلسوزانه ورای نگاه سیاسی به آن نگاه کنند.
کد خبر : 923544

زینب قیصری نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری آنا مطرح کرد: با توجه به اینکه تهران یک ابرشهر است، طبیعتا مدیریت سخت و نظام مسائل پیچیده‌ای دارد و نیازمند تامین منابع مالی گسترده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت بزرگراه‌ها، مدیریت پسماند و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی در این دوره مدیریت شهری به خوبی در حال انجام است، گفت: اما قطعاً کافی نیست و بر این امر معتقد هستیم که خمات موجود پایتخت کفاف جمعیت آن را نمی‌دهد. در بحث حمل‌ونقل عممی، واردات ماشین‌های برقی می‌تواند کمک کننده باشد.

قیصری تأکید کرد: به نظرم خرید زباله‌سوز با این حجم گسترده که شهرداری تهران قول راه‌اندازی آن را داده است و همچنین تولید برق از طریق آن اتفاق خوبی است.

قیصری بیان کرد: مباحث اجتماعی و فرهنگی اعم از جمع‌آوری معتادین و ساماندهی آنها نیز در این دوره به خوبی پیش می‌رود.

وی تاکید کرد: برای ایمن‌سازی شهری به دلیل وجو د گسل‌های شهری و نوسازی بافت فرسوده در تهران نیازمند مشوق هستیم که در دوره ۳ ساله اخیر برای بهبود این امر تلاش شده است. مراکز عمومی ناایمن هم نیاز به نظارت دارند تا شاهد اتفاقاتی مانند پلاسکو نباشیم.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه زیباسازی منظر شهری، توسعه فضای سبز و توجه به محیط زیست اقدامات خوبی صورت گرفته است. ایجاد پارک‌های بانوان نیز اتفاقی خوب است.

وی گفت: با توجه به بافت و اقلیم خاص تهران و ملاحظاتی که در حمل‌ونقل دارد امید داریم با استفاده از انواع حمل‌ونقل پاک از جمله دوچرخه‌سواری به بهبود حمل‌ونقل کمک کنیم تا این کمبود جبران شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: به نظر من این دوره مدیریت شهری نسبت به ادوار گذشته بهتر عمل کرده است. باید دید که در مقاطع مختلف ظرفیت‌ها چه مقدار بوده است. برای مثال در دهه ۷۰ شرایط خوبی وجود داشته است، اما در حال حاضر تهران از بعد جمعیتی و ظرفیت‌های موجود قابل قیاس با آن زمان نیست.

قیصری در رابطه با عملکرد اعضای منتقد شورای شهر خاطرنشان کرد: معتقد هستم به مدیریت شهری نباید نگاه سیاسی داشته باشیم، چراکه جایگاه مدیریت شهری سیاسی نیست و باید تخصصی به آن پرداخته شود. توصیه می‌کنم اعضای شورای شهر از این منظر به موضوع نگاه کنند. باید تعامل شهرداری و شورای شهر براساس سخنان رهبری به شکل مکمل‌گونه باشد و با نگاه دلسوزانه ورای نگاه سیاسی به آن نگاه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر