صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۱ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

افشای درخواست نتانیاهو برای دیدار با ترامپ/ «بی‌بی» به دنبال چیست؟!

روزنامه آمریکائی "پولیتیکو" با اشاره به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا که قرار است این هفته انجام شود، فاش کرد که وی در این سفر به دنبال دیدار با ترامپ است.
کد خبر : 923531

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، روزنامه آمریکایی «پولیتیکو» با اشاره به سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا که قرار است این هفته انجام شود، فاش کرد که وی در پی این سفر خود به دنبال دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق و نامزد دوباره این سمت در آمریکا است.

پولیتیکو به نقل از منابع آگاه گزارش داد که تیم‌های "نتانیاهو و ترامپ" در چند روز گذشته برای بررسی ایده این دیدار با یکدیگر ملاقات کرده اند، اما ترامپ هنوز آن را تایید نکرده است.

در همین راستا، یک دیپلمات ارشد آمریکایی در حوزه غرب آسیا گفته است بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر اسرائیل معتقد است که پس از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر در آمریکا، موضع واشنگتن در قبال "اسرائیل" و مناقشه غزه ممکن است تغییر کند.

پایگاه خبری پولیتیکو به نقل از این کارشناس نوشته است ارزیابی ما این است که نتانیاهو می‌خواهد تا انتخابات نوامبر وقت بخرد چرا که شاید نخست‌وزیر اسرائیل بر این باور باشد که پس از انتخابات آمریکا، بتواند از فشاری که جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا برای توقف جنایت‌های وحشیانه و مرگبار در باریکه غزه به او وارد می‌کند، جلوگیری و از شدت آن بکاهد".

به نظر می‌رسد نتانیاهو انتظار دارد ترامپ موضع ملایم‌تری در قبال رژیم صهیونیستی و موضع سخت‌تری در قبال ایران و جنبش حزب‌الله لبنان اتخاذ کند.

با همه اینها جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، پس از فشار شدید دموکرات ها، به دلیل عملکرد ضعیفش در مناظره انتخاباتی در برابر رقیبش، دونالد ترامپ، انصراف خود را از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده است.

بایدن در یک سخنرانی کوتاه گفته است که اواخر این هفته درباره تصمیم خود با ملت صحبت خواهد کرد و تا پایان دوره ریاست‌جمهوری اش بر انجام وظایف خود تمرکز خواهد کرد و در همین زمینه با تاکید گفته است "به نفع حزب و دولت من است که کناره‌گیری کنم و تا زمان باقی مانده از دوره ام، صرفا بر انجام وظایف خود به عنوان رئیس جمهور تمرکز کنم.

در ادامه چالش انتخاباتی در آمریکا و اعلام کناره گیری بایدن از دور جدید رقابت‌ها برای کسب سمت ریاست جمهوری این کشور، "ترامپ" در اولین اظهار نظر خود نسبت به این امر، به شبکه "سی ان ان" گفته که جو بایدن بدترین رئیس جمهور تاریخ کشور آمریکا بوده است و او نه تنها صلاحیت نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری بلکه مطمئنا شایستگی این کار را نیز ندارد و هرگز هم نداشته است".

ترامپ همچنین در مورد اعلام بایدن مبنی بر معرفی کاملا هریس، معاون رئیس جمهور خود برای نامزدی پست ریاست جمهوری به جای او، ادعا کرده که شکست دادن "کاملا هریس" آسان‌تر از شکست دادن بایدن است.

این در حالی است که پسر، دونالد ترامپ یعنی دونالد ترامپ جونیور، اظهار داشته که هریس چهره سیاسی جناح چپ جو بایدن است، و تن‌ها تفاوتش با وی این است که کمی لیبرال‌تر، اما بی کفایت‌تر از جو بایدن است. چراکه در زمان مسئولیتش در موضوع کنترل مهاجرت مرزی به آمریکا، ما شاهد بدترین تهاجم مهاجران غیرقانونی در تاریخ کشور خود بوده ایم!

انتهای پیام/

برچسب ها: نتانیاهو ترامپ
ارسال نظر