صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۵ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

شرایط عجیب پیکان بعد از سقوط/ از جریمه کارمندان باشگاه تا سیاهه کاندیداهای مربیگری 

تیم فوتبال پیکان، آخرین تیمی بود که در فصل بیست و سوم راهی لیگ دسته یک شد و حالا شرایط عجیبی را سپری می کند. 
کد خبر : 923526

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در حالی که اواسط مسابقات لیگ برتر، تقریبا هیچ کارشناسی در مورد سقوط پیکان حرف نمی زد و این تیم به خاطر کسب پیروزی برابر سپاهان، استقلال خوزستان و ملوان بندرانزلی شرایط بسیار خوبی در جدول رده بندی داشت، در آخرین هفته لیگ برتر مقابل استقلال شکست را پذیرفت و به لیگ دسته یک سقوط کرد. 

لیست طولانی برای جایگزین عنایتی

از همان روز، احمد مددی مدیرعامل باشگاه پیکان به بهانه کشف فساد، مصاحبه هایی انجام داد و مدعی شد پیکان به جای مس رفسنجان به لیگ برتر بازمی گردد اما هیچ یک از دادگاه های قضایی و فوتبالی، چنین رایی صادر نکردند تا پیکان لیگ یکی بماند. حالا چند روزی است مدیران این باشگاه در پی مذاکره با گزینه های سرمربیگری هستند تا جانشین رضا عنایتی را معرفی کنند.  نکته جالب اینجاست که تعداد کاندیداهای هدایت پیکان به طرز شگفت انگیزی افزایش یافته و در روزهای گذشته از مربیان زیادی به عنوان گزینه های این باشگاه نام برده می شود. عبدالله ویسی، سیروس پورموسوی، محمود فکری، سیروس دین محمدی، امید روانخواه، وحید رضایی، مسعود شجاعی، رسول خطیبی، مجتبی سرآسیایی، فرزاد حسین‌خانی، محسن بنگر، فرهاد کاظمی، اصغر مدیرروستا، حمید درخشان و... نام هایی است که به عنوان گزینه هدایت پیکان در محافل ورزشی به گوش می رسد. یک سیاهه عجیب و طولانی! 

پاداش نه اما جریمه بله

از سوی دیگر، شرایط بازیکنان این تیم هم نامعلوم است. تعدادی از بازیکنان پیکان به محض پایان لیگ از این تیم جدا شدند و فصل آینده با پیراهن تیم های دیگر به میدان می روند. تعداد دیگری در حال مذاکره با مدیران باشگاه هستند تا هر چه زودتر با دریافت رضایتنامه خود، تیم بعدی را انتخاب و معرفی کنند. جالب اینکه به بازیکنان فصل گذشته پیکان اعلام شده همگی جریمه شده اند و نه تنها باقی مانده از قراردادشان را دریافت نمی کنند، بلکه هر چقدر پاداش در طول فصل دریافت کرده اند، به پای مطالبات قراردادی شان نوشته خواهد شد! 

جریمه کارمندان باشگاه بعد از سقوط تیم!

این وضعیت، جو عجیبی پیرامون پیکان ساخته و صدای اعتراض بازیکنان این تیم را بلند کرده است. تعدادی از آنها قصد مصاحبه داشتند که با پادرمیانی برخی افراد، فعلا از این امر منصرف شده اند. البته آن دسته از بازیکنان این تیم که با باشگاه قرارداد دارند و در پی جدایی هستند، حاضرند برای توافق با مدیریت باشگاه، این وضعیت را بپذیرند و وارد مذاکره شوند اما باقی بازیکنان، اعتراضاتی دارند. البته جریمه شامل بازیکنان و مربیان نیست و حتی شنیده می شود کارمندان باشگاه هم توسط مدیریت باشگاه جریمه شده اند. گویا موضوع از این قرار است که باشگاه برای کاهش هزینه های خود، برای انتخاب افراد در پست های مختلف از کارمندان باشگاه استفاده کرده و پس از پیروزی مقابل سپاهان، استقلال خوزستان و ملوان، به آنها 50 درصد از پاداش تیم را نیز پرداخت کرده است. البته این تعداد از کارمندان با باشگاه قرارداد حرفه ای ندارند و به صورت ماهیانه حقوق دریافت می کنند. رقم قرارداد همگی آنها در سازمان لیگ نیز 100 هزار تومان ثبت شده است. 

حالا که تیم سقوط کرده پاداش ها باید برگردد

گویا حالا که لیگ به اتمام رسیده، با تصمیم عجیب باشگاه و به بهانه سقوط تیم، پاداش های یاد شده از حقوق این افراد کسر می شود. به هر حال، پیکان وضعیت خوبی ندارد و باید دید این باشگاه که در یک دهه قبلی، حضور موثری در لیگ برتر داشت و به شکل ناباورانه ای به لیگ یک سقوط کرده، می تواند به سرعت به لیگ برتر بازگردد یا شاهد سرنوشت مشابهی مثل سایپا برای این تیم تهرانی خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر