صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۴ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
خاندوزی: پولپاشی مبنای ایجاد شغل نیست

۵۴ ابزار برای شتاب‌دهی به فعالیت دانش‌بنیان‌ها مصوب و اجرایی شد

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: ۵۴ ابزار در بخش‌های مختلف مالی، بورسی، گمرکی و سایر بخش‌های مرتبط با اقتصاد به منظور تسریع‌بخشی و شتاب‌دهی به اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای دانش‌بنیان‌ها مصوب و اجرایی شده است.
کد خبر : 923499

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیداحسان خاندوزی در مراسم رونمایی از سامانه جدید تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ و فرآیند جدید افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی و امضای تفاهم‌نامه با وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی با موضوع تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ گفت: امروز در گام های نخست نقطه عطف قرار داریم و اجرای اولین ثمره آن را در این رونمایی شاهد هستیم.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: نهاد شورای ثبات مالی کشور از دیگر نهادهایی بود که با توجه به برنامه های راهبردی ضرورت ایجاد آن بسیار است،  اما متاسفانه در هیئت دولت به تصویب نرسید.

وی ادامه داد: شورای تامین مالی در کنار بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ضلع سوم مناسبی خواهد بود که به مباحث تامین مالی خواهد پرداخت.

خاندوزی با تأکید بر اینکه مدل جدید اعتبارسنجی کشور قابل پیاده‌سازی است و از حرف و لفظ برای مردم به امری ملموس بدل شده است. همچنین با مشوق‌های مالیاتی افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی حاصل شده است، گفت: در راستای تحقق نهادهای مالی ، نهاد عاملیت مالی کشور تقویت و اعتبار سنجی آن به بهترین نحوه اجرایی شد.

وزیر اقتصاد بیان کرد: قانون تأمین مالی تولید باعث شد که افزایش سرمایه صنایع بورسی کشور بیشتر شده و همچنین دلیلی برای رشد مالی شرکت هاشد.

خاندوزی با اشاره به اینکه تلاش وزارت اقتصاد در راستای شکل گیری اشتغال و توسعه این بخش است، گفت: قرار نیست پولپاشی مبنای ایجاد شغل باشد.

وی گفت: برای هدف گذاری ها در بخش سرمایه گذاری، پنجره های جدید برخط برای اولویت ها  باز شده است که ۳ هزارمیلیارد تومان اعتبار در این بخش در نظر گرفته شده است.

به گفته خاندوزی؛ وزارت اقتصاد موظف شده که برای توسعه و اجرای پروژه های دانش بنیان در تمام بخش های اقتصادی جهت تسریع تامین مالی اقدام کند و این موضوع را پیگیری کند.

وی تصریح کرد: جعبه ابزاردر بخش های مختلف تامین مالی شرکتها،  شامل  ۵۴ ابزار در بخش های مختلف مالی، بورسی، گمرکی و سایر بخش های اقتصادی است که قطعا د ر راستای تسریع بخشی به اهداف و برنامه های توسعه ای دانش بنیان ها مصوب و اجرایی شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر اقتصاد بورس
ارسال نظر