صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۸ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

 دسترسی ذی‌نفعان و فعالان حوزه تجهیزات پزشکی به اطلاعات به منظور رشد هدفمند تولید

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: در دولت سیزدهم فعالان و ذی‌نفعان حوزه تجهیزات پزشکی به داشبورد‌ها و اطلاعاتی دسترسی یافتند که می‌تواند در برنامه‌ریزی فعالیت آنان تاثیر مثبت داشته باشد.
کد خبر : 923497

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعیدرضا شاهمرادی تصریح کرد: باتوجه به گستردگی حوزه تجهیزات پزشکی در کشور، این حوزه دارای ارزش ۲.۵ میلیارد دلاری بوده که حدوداً ۶۰ درصد این ارزش، از طریق واردات و ۴۰ درصد از طریق تولید تامین می‌شود که در سال‌های اخیر با اعمال سیاست‌های حمایت از تولید این نسبت تقریباً به هم نزدیک شده و به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

وی یکی از اقدامات مثبت در این حوزه را انتشار دستورالعمل حمایت از تولید تجهیزات پزشکی، عنوان کرد و گفت: تدوین و انتشار داشبورد الکترونیکی فهرست اولویت‌های تولید و تدوین و رونمایی از"کتابچه اولویت‌های تولید" و ایجاد سامانه‌ای به منظور برنامه‌ریزی و سیاستگذاری اهداف کلان از جمله نظارت بر ارز‌های تخصیصی، موارد مشمول تغییر اولویت ارزی، مابه‌التفاوت اقلام بیمه‌ای و ... از جمله اقدامات موثر در راستای کمک به برنامه ریزی تولید و تامین بوده است.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: تدوین و ابلاغ بسته حمایتی تولید در راستای حمایت از رشد تولید داخل، تسریع و تسهیل در صدور پروانه­‌های تولید و تبیین ابعاد مختلف رشد تولید از نظر رشد کمی، رشد کیفی، رشد به لحاظ نوع فناوری، رشد به لحاظ سطح پیچیدگی نیز از جمله برنامه‌های عملیاتی در این دوره بود.

وی با اشاره به برنامه‌های نظارتی سازمان غذا و دارو در راستای رصد زنحیره تجهیزات پزشکی، اظهار کرد: نظارت هوشمند بر زنجیره تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی، ارتباط آنلاین و برخط با تامین کنندگان و تولیدکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی، رسیدگی و پیگیری کمبود و مشکلات تامین مراکز درمانی سراسر کشور به صورت مدون، مدیریت توزیع حواله‌ای و طرح توزیع متناسب و عادلانه اقلام استراتژیک و مهم  و  تدوین شاخص‌های رتبه‌بندی تامین کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و پیاده سازی سامانه بدین منظور، باعث شد مدیریت تامین و توزیع را در کشور تسهیل کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تجهیزات پزشکی
ارسال نظر