صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۱۱ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳

نخست‌وزیر عراق برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور دعوت شد

وزیر کشور گفت: در نشست کنفرانس منطقه‌ای مبارزه با مواد مخدر کشورهای هم‌جوار عراق از محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق برای سفر به تهران جهت شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید کشورمان دعوت به عمل آمد.
کد خبر : 923479

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین کنفرانس منطقه‌ای مبارزه با مواد مخدر کشورهای هم‌جوار عراق، امروز - دوشنبه - با حضور وزرای کشورهای عضو و رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر، جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عربستان، اردن، کویت، ترکیه، مصر، سوریه و لبنان در بغداد برگزار شد.

احمد وحیدی، وزیر کشور عصر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح گفت‌وگوهای انجام شده در این کنفرانس، گفت: هیئت‌های شرکت‌کننده در این نشست نظرات و دیدگاه‌های خود برای افزایش همگرایی و همراهی بیشتر ارائه کردند و در پایان بیانیه‌ای با موضوع پیشرفت‌ها و لزوم همکاری‌های بیشتر کشورهای همسایه برای مبارزه مؤثر با قاچاق مواد مخدر در منطقه قرائت شد.

وحیدی، این نشست را ابتکاری بسیار خوب و مؤثر از سوی وزارت کشور عراق عنوان کرد و خاطرنشان کرد که نخست‌وزیر عراق نیز در سخنانی، نظرات ارزشمندی در حوزه همکاری‌های منطقه‌ای برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر ارائه کرد. و یادآور شد که نشست آتی این کنفرانس منطقه‌ای سال آینده در تهران برگزار می‌شود.

وزیر کشور افزود: در این نشست همچنین از محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق برای سفر به تهران جهت شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید کشورمان دعوت به عمل آمد.

وحیدی گفت: که هیئت‌های شرکت‌کننده در نشست بر ادامه همکاری و همراهی متقابل در حوزه‌های مختلف از جمله موضوعات امنیتی، انتقال غیرقانونی سلاح و مواد مخدر در منطقه بحث و بررسی و تبادل‌نظر کردند.

وحیدی ادامه داد: در این نشست همچنین از ملت و دولت عراق برای همراهی و پذیرایی از زائران ایرانی در راهپیمایی عظیم اربعین تقدیر و تشکر به عمل آمد.

وی، گفت‌وگو و تبادل‌نظر با طرف عراقی در این سفر را خوب ارزیابی کرد و تأکید کرد: با توجه به روابط خوب و مستحکم دو ملت ایران و عراق و مذاکراتی که در زمان شهید خدمت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و دوران سرپرستی جناب آقای مخبر با طرف عراقی انجام شد، نتایج و دستاوردهای بسیاری برای توسعه و پیشرفت دو کشور دوست و برادر فراهم آمده است.

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران به همراه محمد کاظم آل صادق سفیر کشورمان در عراق و سردار ایرج کاکاوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در این نشست شرکت کرده‌اند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: مراسم تحلیف
ارسال نظر