صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۲ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳

روش‌های مختلف پرداخت قبض برق به صورت آنلاین

هم‌زمان با ارائه قبض‌های اینترنتی، روش‌های غیرحضوری نیز به‌وجود آمدند که کار پرداخت قبض را بسیار آسان کردند. هم‌اکنون راه‌های زیادی برای پرداخت قبض برق به‌صورت غیرحضوری وجود دارند.
کد خبر : 923395

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، طروق متفاوت استعلام و پرداخت قبض برق پیش از پیشرفت تکنولوژی و استفاده از اینترنت در دنیا، پرداخت قبض با دشواری‌های بسیاری همراه بود و همیشه باید وقت و هزینه زیادی صرف آن می‌کردیم؛ باید با در دست داشتن کاغذ قبض‌ به بانک‌ها مراجعه می‌کردیم و پس از ساعت‌ها معطلی می‌توانستیم قبض خود را پرداخت کنیم؛ اما با پیشرفت تکنولوژی و ورود اینترنت، قبض‌ها به‌صورت اینترنتی ارائه شدند. هم‌اکنون شما تنها با داشتن یک گوشی همراه و شناسه قبض خود می‌توانید نسبت به پرداخت تمامی قبض‌های خود اقدام کنید.

راه‌های استعلام آنلاین قبض برق

هم‌زمان با ارائه قبض‌های اینترنتی، روش‌های غیرحضوری نیز به‌وجود آمدند که کار پرداخت قبض را بسیار آسان کردند. هم‌اکنون راه‌های زیادی برای پرداخت قبض برق به‌صورت غیرحضوری وجود دارند. با ما همراه باشید تا به انواع روش‌های آنلاین و غیرحضوری برای استعلام قبض بپردازیم.

به کمک تلفن ثابت

با شماره‌گیری ۱۵۲۱ که شماره اختصاصی قبوض برق است، می‌توانید از قبض برق خود استعلام بگیرید. تنها کافی‌ است که پس از شماره‌گیری، با استفاده از راهنمایی‌های شماره گویا پیش بروید، شناسه قبض خود را وارد کنید و پس از آن کلید مربع را فشار دهید؛ سپس در همان تماس به شما جزئیات و مبلغ قبض‌تان اعلام می‌شود.

به کمک پیامک

درصورتی‌که می‌خواهید از طریق پیامک اقدام کنید، باید شناسه قبض برق خود را به‌همراه کد *1 برای شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال کنید. پس از آن، پیام کوتاهی از این شماره دریافت خواهید کرد که در آن می‌توانید قبض برق را ببینید. در این قبض، جزئیات و مبلغ به شما نشان داده می‌شود.

به کمک وب‌سایت‌های اینترنتی

هم‌اکنون تمامی ادارات برق یک وب‌سایت دارند که شما می‌توانید با مراجعه به سایت شرکت برق منطقه خودتان نسبت به استعلام قبض برق اقدام کنید. پس از ورود به سایت، به بخش پرداخت اینترنتی قبض بروید و شناسه قبض خود را وارد کنید؛ سپس سامانه از قبض برق استعلام خواهد گرفت و جزئیات و مبلغ قبض را به شما نشان خواهد داد.

به کمک اپلیکیشن‌ها

یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها برای استعلام آنلاین قبض، اپلیکیشن‌ها هستند؛ چراکه استفاده از آن‌ها بسیار راحت است و می‌توانید در سریع‌ترین زمان از جزئیات قبض خود مطلع شوید. اپلیکیشن‌های زیادی در این زمینه وجود دارند که معمولا جزو برنامه‌های بانکی و اپلیکیشن‌های پرداخت هستند. شما می‌توانید پس از ورود به اپلیکیشن موردنظر به بخش مربوط به قبوض بروید و با اعلام شناسه قبض خود، استعلام آن را بگیرید.

اکنون با نحوه استعلام قبض برق آشنا شدید. روش‌های پرداخت آنلاین قبض برق نیز بسیار شبیه به راه‌های استعلام آن هستند. در ادامه، به راهکارها و نحوه پرداخت قبض به‌صورت آنلاین می‌پردازیم.

پرداخت قبض از طریق تلفن ثابت

اگر به هر دلیلی امکان اتصال به اینترنت را نداشتید یا موقعیتی ضروری برای پرداخت قبض پیش آمده بود، می‌توانید از تلفن ثابت استفاده کنید؛ تنها کافی‌ است شماره اختصاصی ۱۵۲۱ (که فقط برای قبض برق است) را بگیرید و باتوجه‌به راهنمایی‌های تلفن گویا نسبت به پرداخت اقدام کنید.

در این روش، شما نیازی به اینترنت ندارید و فقط باید شناسه قبض و شماره و رمز دوم پویای کارت خود را در اختیار داشته باشید. توصیه می‌کنیم حتما قبل از تماس، شماره اشتراک یا شناسه قبض برق و مبلغ قابل پرداخت را (برای تایید مبلغ) آماده کرده باشید.

پرداخت قبض برق از طریق پیامک

یکی دیگر از روش‌هایی که بدون اینترنت انجام می‌شود، پرداخت قبض از طریق پیامک است. پیامک یکی از سامانه‌هایی‌ست که بانک‌ها فراهم کرده‌اند و شما می‌توانید باتوجه‌به دستورالعمل بانک خود پیش بروید. هر بانک شماره‌ای برای این کار اعلام کرده است؛ شما باید برای شماره تعیین‌شده پیامکی ارسال کنید که باتوجه‌به فرمتی که هر بانک مشخص می‌کند، شکل این پیامک می‌تواند متفاوت باشد؛ البته محتویات آن معمولا از شناسه قبض، شناسه پرداخت و اطلاعاتی از پرداخت‌کننده (اطلاعات موردنظر شخص در هر بانک متغیر است) تشکیل می‌شود.

پرداخت از طریق وب‌سایت‌های اینترنتی

امروزه اکثر شرکت‌های برق وب‌سایتی برای خود راه‌اندازی کرده‌اند؛ شما می‌توانید با مراجعه به سایت شرکت برق منطقه خود، قبض برق‌ خود را پرداخت کنید. پس از ورود به وب‌سایت، به قسمت پرداخت آنلاین بروید و فرایند پرداخت را شروع کنید. البته بانک‌ها نیز درگاه‌های پرداخت آنلاین درست کرده‌اند که می‌توانید با مراجعه به سایت بانک مورد نظر از این درگاه‌ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که ممکن است در برخی موارد این فرایند در وب‌سایت بانک‌ها کمی پیچیده و سخت باشد.

پرداخت قبض از طریق اپلیکیشن‌ها

اگر می‌خواهید بدون اتلاف وقت و هزینه اضافی؛ قبض خود را پرداخت کنید، اپلیکیشن‌ها مناسب شما هستند. با استفاده از اپلیکیشن‌های مربوطه شما می‌توانید در هر زمانی که خواستید نسبت به مشاهده قبض برق خود اقدام کنید؛ سپس تنها با واردکردن شناسه قبض و شماره اشتراک، آن را بپردازید.

برای این کار وارد اپلیکیشن شوید و به بخش پرداخت قبوض در آن برنامه بروید؛ پس از مشاهده و تایید مبلغ قبض، آن را به‌راحتی پرداخت کنید. بهتر است بدانید که یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها که به‌عنوان سامانه پرداخت قبض برق عمل می‌کنند، سوپر اپلیکیشن تاپ است.

چرا سوپر اپلیکیشن تاپ؟

در سوپر اپلیکیشن تاپ، شما نه‌تنها می‌توانید قبوض خود را پرداخت کنید، بلکه امکان استفاده از خدمات بی‌شمار آن را نیز دارید؛ از جمله این خدمات می‌توانیم به خدمات خودرو، گردشگری، خدمات کارتی، بیمه، بازار سرمایه و نیکوکاری اشاره کنیم. این برنامه زیر نظر بانک مرکزی و پلیس فتا قرار دارد و وابسته به بانک پارسیان است که امنیت آن را نیز چندبرابر می‌کند.

در این سوپر اپلیکیشن، شما امکان پیگیری قبض برق و استعلام لحظه‌ای از آن را دارید؛ درنتیجه، می‌توانید همیشه خوش‌حساب باقی بمانید؛ این‌گونه دیگر نیازی به پرداخت جریمه‌ها به‌دلیل تاخیر در پرداخت قبض را ندارید.

پرداخت قبوض بدون دردسر

برخی کارها در زندگی ما ضروری هستند؛ اما نمی‌خواهیم وقت خیلی زیادی صرف آن‌ها کنیم و ترجیح می‌دهیم در کمترین وقت ممکن آن‌ها را انجام دهیم. پرداخت قبض یکی از همین ضرورت‌ها محسوب می‌شود. البته در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی می‌توانیم در کمتر از یک دقیقه، فرایند پرداخت را انجام دهیم. در این مقاله، به روش‌های سریع و آسان برای پرداخت غیرحضوری قبض پرداختیم. یکی از بهترین و امن‌ترین راه‌های موجود، اپلیکیشن‌های سریع و آسانی مانند سوپراپلیکیشن تاپ هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر