صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۹ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
برگزاری سومین جلسه ستاد آمایش سرزمین ورزش کشور؛

هاشمی: طرح آمایش ورزش کشور خدمت بزرگی به ورزش و تربیت‌بدنی کشور است

وزیر ورزش و جوانان گفت: طرح آمایش سرزمین ورزش کشور یک خدمت بزرگ به ورزش و تربیت‌بدنی کشور است که قطعا برای آینده به یادگار خواهد ماند.
کد خبر : 923386

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین جلسه ستاد آمایش سرزمین ورزش کشور با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در محل وزارتخانه برگزار شد.

در ابتدای جلسه سحر زارع رییس مرکز فناوری اطلاعات وزارت ورزش گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای اجرای طرح آمایش ورزش کشور و همچنین آمارهای جمع‌آوری شده از استان‌های کشور ارائه ‌کرد‌.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای طرح آمایش ورزش کشور اظهار داشت: این طرح یک خدمت بزرگ به ورزش و تربیت‌بدنی کشور است که قطعا برای آینده به یادگار خواهد ماند. در اجرای این طرح نگاه کاملا ورزشی وجود دارد و امیدواریم که با موفقیت بتوانیم این طرح را به پایان برسانیم. گزارش کاملی باید از اجرای این طرح آماده شود که به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه کنیم چراکه این کمیسیون پشتوانه خوبی برای اجرای این طرح خواهد بود.

همچنین رضا شجیع مسئول اجرای پروژه آمایش ورزش کشور با اشاره به در نظر گرفتن پنج مرحله جهت پیشبرد طرح آمایش سرزمین گفت: مرحله اول تجمیع اطلاعات و مرحله دوم تدقیق اطلاعات بود که هر ۲ مرحله با موفقیت انجام شد.

وی افزود: مرحله سوم تحلیل اطلاعات است که این فرایند در استان های مازندران، چهارمحال و بختیاری و قم آغاز شده و تاکنون تحلیل‌های استان مازندران به اتمام رسیده است. مرحله چهارم تصویب است که تا زمانیکه فرایند تمامی استان های تکمیل نشود نمی‌توان وارد مرحله تصویب شد و طبق پیش بینی های صورت گرفته تا اواسط شهریور ماه فرایند تحلیل تکمیل می‌شود و وارد مرحله تصویب و تدوین می‌شویم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه داده‌هایی که تجمیع شده‌اند بسیار ارزشمند هستند و برای اولین بار در ورزش کشور شاهد استقرار کامل بانک جامع داده‌های مکانی ورزش شامل زیرساخت‌های ورزشی، فضاهای ورزشی، فضاهای دارای قابلیت استفاده در ورزش های عمومی و همگانی، فضاهای ورزشی مختص دستگاه‌های دولتی، مدارس، مهدهای کودک و نیروهای مسلح هستیم.

شجیع افزود: طرح آمایش سرزمینی علاوه بر اینکه داده‌های ریز و دستورالعمل‌های عملیاتی اصلاح سیاست گذاری در حوزه ورزش و توسعه ورزش استانی و شهرستانی را در اختیارمان قرار می‌دهد به تفکیک هر فدراسیون نیز برش فدراسیونی در اختیارمان قرار می دهد. طرح آمایش سرزمین یکی از جامع‌ترین و تحول آفرین‌ترین طرح های وزارت ورزش و جوانان تاکنون بوده است و همچنین درگیر شدن نخبگان استانی در مرحله تدوین برنامه راهبردی یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این طرح این است.

انتهای پیام/

ارسال نظر