صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۴ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳

جزئیات مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا

معاون امور حقوقی وزارت خارجه درباره مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در خصوص احیای برجام در عمان توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر : 923380

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا نجفی، معاون امور حقوقی وزارت خارجه درباره مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در خصوص احیای برجام در عمان اظهارکرد: در بحث مذاکرات هسته‌ای آن چیزی که مسلم و قطعی است این است که ایران از ابتدای توافق به آن پایبند بود و همه تعهداتش را اجرا کرد و ۱۵ گزارش آژانس تأیید کرد که ما تعهداتمان را اجرا کردیم.

وی افزود: ترامپ از برجام غیرقانونی خارج و تحریم‌ها را برگرداند. در دولت جدید دموکرات در آمریکا، دولت سیزدهم مذاکرات را ادامه داد و شاهد بودیم مذاکرات در حال رسیدن به نتیجه بود که در پی اغتشاشات در ایران نوعی سوءتفاهم در طرف‌های غربی ایجاد شد و بعد از فروکش کردن آن مذاکرات عمان ادامه یافت. این مذاکرات به صورت غیرمستقیم تا امروز ادامه داشته است.

نجفی گفت: طرف مقابل به دلیل مسائل داخلی و بحث انتخابات آن آمادگی را ندارد که در مذاکرات به صورت جدی حضور ورود پیدا کند. با تشکیل دولت جدید در ایران این مذاکرات ادامه خواهد یافت. با توجه به تحولات اخیر در آمریکا و کناره گیری بایدن باید ببینیم سیاست آمریکا چه خواهد بود.

معاون امور حقوقی وزارت خارجه تأکید کرد: میز مذاکره را هیچ وقت ترک نکردیم. آمادگی داریم مذاکرات را ادامه دهیم.

وی افزود: چیزی به نام اموال منجمد و فریز شده در خارج از کشور که نتوانیم به هیچ وجه از آن استفاده کنیم وجود ندارد. برخی موانع است که بیشتر موانع به تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا برمی‌گردد.

نجفی تصریح کرد: در سطح سران کشورها، معاونان و نخست‌وزیران و روسای مجالس و وزرا و مقامات دیگر کشورها و پیش بینی ما این است که مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب به لحاظ بعد بین‌المللی بازتاب خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر