صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۴ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
نایب رییس شورای عالی نظام پرستاری:

پرستاران از حضور در جایگاه‌های تصمیم ساز محرومند

نایب رییس شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به تبعیض در بین کارکنان نظام سلامت، گفت: پرستاران در جایگاه‌های تصمیم ساز حضور ندارند.
کد خبر : 923371

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، یوسف رحیمی، روز دوشنبه در دومین اجلاسیه هیأت مدیره‌های نظام پرستاری کشور اظهار کرد: با توجه به انتخاب ریاست جمهوری، تصمیم گیران وزارت بهداشت برای چهار سال آینده به زودی انتخاب خواهند شد که در این راستا باید سازمان نظام پرستاری نیز نقش آفرینی داشته باشد.

وی افزود: پرستاران به واسطه شغل و تجربه‌ای که دارند بحران‌های متعددی را طی کرده‌اند و هر پرستار در دوران خدمت خود علاوه بر جنگ و دوران کرونا، بحران‌های مربوط به هر شیفت را پشت سر گذاشته است و بنابراین بهترین مدیران می‌توانند از بین پرستاران انتخاب شوند که به وضعیت سلامت کشور کمک کند.

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: وضعیت معیشت پرستاران مناسب نیست و اجرای فوق العاده خاص به هیچ وجه مناسب نبوده و پرداختی‌های تحت این عنوان را برقراری فوق العاده خاص نمی‌دانیم.

رحیمی ادامه داد: معضلی که کشور را تهدید می‌کند مهاجرت پرستاران است که دلایل آن متعدد است. یکی از اصلی‌ترین دلایل آن معیشت پرستاران است که اگر وضعیت رفاهی و معیشتی آنها بهبود یابد مهاجرت نمی‌کنند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به وجود تبعیض در بین کارکنان نظام سلامت، تصریح کرد: پرستاران نمی‌توانند در جایگاه‌های تصمیم ساز حضور داشته باشند بنابراین امیدواریم وزارت بهداشت دولت چهاردهم، در این حوزه ورود کند و از همه رشته‌ها در بدنه تصمیم گیری نظام سلامت حضور داشته باشند.

وی به مشکلات موجود در حوزه پرستاری اشاره و بیان کرد: در دو سال اخیر دانشکده‌های پرستاری به صورت افسارگسیخته تعداد بالایی پرستار پذیرش کرده‌اند. ما مخالفت خود را با این مدل آموزش و این حجم از پذیرش دانشجو که فضایی برای آموزش صحیح آنها وجود ندارد، اعلام می‌کنیم.

وی گفت: شورای عالی نظام پرستاری با توسعه آموزش بهیاری مخالف است. اصلًا برای ما قابل قبول نیست که وزارت بهداشت بخواهد مدارس بهیاری را توسعه دهد. در حال حاضر بسته ماندگاری از سوی معاونت پرستاری تدوین شده که با اجرای آن، مطمئناً در همه نقاط کشور پرستار حضور خواهد یافت و نیاید کمبود پرستار در بخش‌های مختلف را با روش‌های قدیمی جبران کنیم. در زمان حاضر تعداد پرستاران در کشور کم نیست و در صورت کمبود نیز دانشکده‌های پرستاری امکان تربیت پرستاران جدید را خواهند داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: پرستار
ارسال نظر