صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۳ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳

انتخاب وزیر بهداشت در کارگروه کارشناسی یا پیشنهاد از بیرون؟

در حالی‌ که قرار بود امروز اسامی گزینه‌های تصدی وزارت بهداشت نهایی و به شورای راهبری ارسال شود، این مهم به روز سه‌شنبه موکول شد.
کد خبر : 923348

گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا - یاسر مختاری؛ در حالی که قرار بود کارگروه تعیین وزیر بهداشت امروز اسامی مورد نظر خود را به شورای راهبری ارسال کند اما این اتفاق رخ نداد.

روز گذشته رضا لاری پور نماینده سازمان نظام پزشکی در کارگروه تعیین وزیر بهداشت در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: «رئیس کمیته اسامی همه افراد نامزد شده را به شورای راهبری می‌فرستد. ‏چند نفر منتخب هم با امتیاز ارسال می‌شود.»

گفته‌های لاری‌پور نشان می‌دهد که اعضای کمیته بر سر اسامی پیشنهادی به جمع‌بندی نهایی خود رسیده‌اند با این حال اتفاقاتی در حال رخ دادن است. به گفته یک منبع آگاه، فرهنگستان علوم پزشکی، کامران باقری لنکرانی وزیر پیشین بهداشت را به عنوان یک گزینه برای سکانداری نظام سلامت کشور به اعضای کمیته پیشنهاد داده است.

همچنین سازمان نظام پزشکی نیز محمد رئیس‌زاده رئیس کل این سازمان را به کمیته انتخاب وزیر بهداشت پیشنهاد داده است.

افزایش این گزینه‌ها در حالی است که علی‌ جعفریان رئیس کمیته انتخاب وزیر بهداشت پیشتر در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشته بود: به کسانی که با انتشار اخبار نادرست سعی در واردکردن فشار بر کمیته‌های مشورتی دارند اعلام می‌کنم امتیازدهی در کمیته وزارت بهداشت تقریبا تمام شده و فردا (احتمالا امروز دوشنبه) به شورای راهبری ارسال می‌شود. تجمیع امتیازات را الان من هم نمی‌دانم. جمع‌بندی و اطلاع‌رسانی توسط شورای راهبری انجام می‌شود.»

گفته‌های جعفریان نشان می‌دهد که فشار بر این کمیته برای گزینه‌های پیشنهادی زیاد بوده است و همین فشارها موجب شده تا ارسال اسامی گزینه‌های وزارت بهداشت به شورای راهبری و انتشار آن با تأخیر مواجه شود.

بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها و تأیید برخی از افراد نزدیک به اعضای کمیته‌ها، محمدرضا ظفرقندی، سیدرضا رئیس کرمی، محمدرضا واعظ مهدوی، ایرج حریرچی و انوشیروان محسنی بندپی که از ابتدای تشکیل این کمیته‌ها به عنوان گزینه‌های مورد نظر برای وزارت بهداشت مطرح بودند، همچنان مطرح هستند، در همین حال قاسم جان‌بابایی معاون سابق درمان وزیر بهداشت، علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، کامران باقری لنکرانی وزیر پیشین بهداشت و محمد رئیس‌زاده رئیس سازمان نظام پزشکی نیز به جمع گزینه‌ها افزوده شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر بهداشت
ارسال نظر