صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۲ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

افت و خیز قیمت‌ در بازار گوشی‌‌های هوشمند

دبیر سابق انجمن واردکنندگان موبایل گفت: عمده نوسان قیمت برخی از محصولات آیفون و سایر برندهای موجود در بازار فناورانه تلفن‌های همراه به دلیل قاچاق بودن آنها تامین ارز برای واردات این اقلام در پی‌نوسان قیمت دلار آزاد بوده است.
کد خبر : 923280

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، در روز های گذشته مطابق رصد بازار قیمت تلفن همراه با نوسان گسترده ای مواجه بود؛ به طوریکه برخی از اقلام تلفن همراه با کاهش قیمت بیش از پنج میلیون تومان و در برخی از محصولات با افزایش قیمت مواجه شدند. همچنین برخی از گوشی های پرچم دار سامسونگ نیز بین یک الی دو میلیون تومان کاهش قیمت داشتند. شرایط کاهشی در بازار برخی از افراد را ترغیب به فروش بیشتر کرده است اما در بازار با روند کاهشی خریداری نیست.

در این خصوص مهدی عبقری فعال در زمینه تجارت تلفن همراه و دبیر سابق انجمن واردکنندگان موبایل در خصوص کاهش قیمت تلفن همراه به خصوص آیفون ۱۴ و ۱۵ در بازار به خبرنگار آنا گفت: عمده کاهش دو قلم آیفون ۱۴ و ۱۵ به دلیل قاچاق بودن آن‌ها تامین ارز برای واردات این اقلام در پی کاهش قیمت دلار آزاد بوده است.

{$sepehr_key_1490}

قیمت گوشی‌ها با قیمت وارداتی

وی ادامه داد: در زمینه فروش دیگر گوشی‌ها با قیمت وارداتی کمتر از ۶۰۰ دلار نیز علی رغم کندی در تخصیص ارز نیمایی، روند ارز دهی از سوی بانک مرکزی روان‌تر شده و همین امر موجب افزایش عرضه به بازار و به تبع آن کاهش قیمت‌ها شده است.

عبقری تاکید کرد: طی دوهفته گذشته قیمت دلار آزاد از ۶۳ هزار تومان به ۵۷ هزار تومان ریزش کرده است و با توجه به تامین ارز گوشی‌های قاچاق از بازار آزاد قیمت آن‌ها طبیعتا باید در حدود ۵ الی ۶ میلیون تومان کاهش یابد. همچنین در خصوص گوشی‌های زیر ۶۰۰ دلار نیز با توجه عدم تغییر قیمت ارز نیمایی و افزایش عرضه کاهش قیمت‌ها بدیهی و در صورت کاهش تخصیص ارز قیمت‌ها بالا می‌رود.

{$sepehr_key_1489}

وی ادامه داد: در زمینه گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار که ارز مورد نیاز برای واردات آن‌ها از محل ارز صادراتی تامین می‌شود همچنان موضوعاتی مطرح است و گاهی نوسان قیمت‌های سنگینی در این بخش اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تلفن همراه
ارسال نظر