صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شربیانی تذکر داد؛

منتقدان شهرداری تهران، غیرانقلابی و نماینده رسانه‌های معاند نیستند

جعفر شربیانی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه چرا فرصت‌ها را از دست می‌دهیم، گفغت: با لجاجت،‌وحدت شکل نخواهد گرفت،‌فرصت ما محدود است و باید از آن استفاده کنیم.
کد خبر : 923235

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جعفر شربیانی، عضو هئیت رئیسه شورا در دویست و پنجاهمین جلسه صحن شورا با بیان اینکه طوری صحبت نکنیم که گویا امروز ماه اول شروع شورای ششم است؛ اظهار داشت: ما امروز همان سیصد و اندی روز را تنها پیش رو داریم که به مردم این پیام را بدهیم که ما نماینده شما هستیم. ما سه سال تجربه را پشت سر گذاشته ایم؛ سه سال عدم پاسخگویی، عدم نظارت و لجاجت شهرداری تهران را شاهد بودیم. تک تک منتقدین شهردار تهران، اگر موضوع خصوصی داشتند؛ در همین صحن اعلام کنند. مگر ما جز حقوق مردم چیز دیگری را خواسته ایم؟ ما به مردم قول داده ایم؛ ما سوار بر پایگاه اجتماعی جریان انقلاب بر این صندلی‌ها تکیه زده ایم؛ بنابراین به گونه‌ای گفتگو نکنیم که گویا منتقدین، غیرانقلابی بوده و نماینده رسانه‌های معاند هستند.  

وی افزود: چه کسانی از این دوقطبی سازی بهره می‌برند؟ در خواست می‌شود این روش سه ساله در شورا را کنار گذاشته و صدای منتقدان را به دلیل  منافع خود خفه نکنیم. اگر نقدی صورت گرفت؛ صحنه به صحنه، هویدا و آشکار باشد.  

عضو هیئت رئیسه شورا در ادامه در خصوص پسماند تذکر داد: در حوزه پسماند همواره شاهد عدم رضایت شهروندان باز وضعیت رفت و روب شهر تهران بودیم که در این باره، طرحی اجرایی شد که بازخورد و خروجی آن مطلوب نبوده است؛ لذا به شهردار تهران تذکر داده می‌شود که در اسرع وقت، توضیحاتی در رابطه با طرح مذکور ارائه دهد. امیدواریم این تذکر هم به سرنوشت تذکرات پیشین دچار نشود و شاهد پاسخ قانع کننده‌ای باشیم.  

شربیانی در ادامه در خصوص ایوان ری نیز متذکر شد: چرا ما فرصت‌ها را از دست می‌دهیم. فرصت ما محدود است نباید آن را از دست دهیم. ما همواره در دوره قبلی شورا به این موضوع که چرا ایوان ری به بهره برداری نمی‌رسد؛ انتقاد می‌کردیم. پیش از این هم نسبت به این موضوع در این دوره تذکر داده شده است، اما هیچ واکنشی از سوی شهرداری تهران شاهد نبودیم. وحدت، واجد شرایطی است. شرایط را باید همه کسانی که علاقه‌مند به وحدت هستند؛ رعایت کنند. با لجاجت، وحدت شکل نخواهد گرفت.  
 
چمران: امروز در شرایطی نیستیم که متحد نشویم

رئیس شورا نیز در ادامه با تاکید بر اینکه نصیحت کردن ساده و به نصیحت گوش فرا دادن، مهم است؛ اظهار داشت: باید دلمان برای خودمان بسوزد. ما عمری را در اینجا می‌گذرانیم. علاوه بر عمر، اینجا شورای اسلامی شهر تهران بوده و مسئولیت‌هایی بر دوش داریم که ذره ذره آن را چه خیر و چه شر، با ما حساب خواهند کرد؛ بنابراین بهتر است چشمان خود را باز کنیم. دوستان نیازی به نصیحت ندارند؛ بلکه باید عمل کنند. ما باید کار و وظیفه خود را انجام داده تا بتوانیم خدمتی را که برای آن برگزیده شده‌ایم به مردم انجام دهیم که در غیر اینصورت به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.
 
وی افزود: اگر به کسی ظلم شده باشد؛ باید جبران کنند. اینکه رسانه شهرداری بخواهد با اعضای شورا دربیفتد؛ نه تنها پسندیده نیست بلکه اجازه این کار نیز داده نمی‌شود. در این باره تذکرات لازم، داده شده است. منطق و انصاف بسیار مهم است و به گفته شهید چمران، آنکه انصاف ندارد؛ شرف ندارد. ما باید جانب انصاف را داشته باشیم که اگر چنین عمل کنیم؛ خداوند ما را یاری خواهد کرد. از ابتدای انقلاب تاکنون، ملت شریف و شهید پرور ما خون داده اند؛ به جبهه رفته و توانستند پوزه دشمن را به خاک بمالند. خدا کمک کرد؛ چون خالصانه رفتند.  

 رئیس شورا با اشاره به قانون مصوبی در شورای عالی شورا معماری شهرسازی در سال ۱۳۸۲، که بر اساس آن تخمین زده می‌شد شورا در دور دوم آن زمان ورشکست شود؛ بیان کرد: ما به امید خدا پیش رفته و برنامه‌هایی را عملی کردیم که برخی مایه افتخار است. آن زمان خدا هم به ما کمک کرد، چون همه برای خدا و خالصانه کار می‌کردند. امیدوارم خداوند به ما توفیق دهد تا برای خدا کار کنیم. این مسائل سیاسی و گروه‌ها چند صباحی باقی نخواهند ماند و این تشویق‌های بیرونی و درونی پایدار نیستند. ما امروز در شرایطی نیستیم که نخواهیم با هم متحد باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر