صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آغاز نام‌نویسی آزمون دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی از ۸ مرداد

نام‌نویسی در آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی و دکتری تخصصی پژوهشی- فناوری محور رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی سال ۱۴۰۳ از ۸ مرداد آغاز می شود.
کد خبر : 923227

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور (Oriented-Technology/Research by Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی ۱۴۰۳ منتشر شد.

این دوره از آزمون پذیرش دانشجو در دکتری تخصصی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی همانند سال گذشته از پذیرش رشته‌های تخصصی داروسازی جداگانه صورت می‌گیرد.

ثبت نام در این آزمون، ارسال مدارک و دریافت کد رهگیری از تاریخ ۸ تا ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ فقط به صورت اینترنتی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir صورت می‌گیرد.

آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور (Oriented-Technology/Research by Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی ۱۴۰۳ در روز ۱۰ آبان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون هستند که دارای شرایط عمومی زیر در تمام ادوار تحصیلی و مراحل شغلی باشند:

۱. برخورداری از سلامت و توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر

۲. واجد کلیه شرایط عمومی متداول در آزمون‌های مختلف کشور

۳. اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مندرج در قانون اساسی

۴. پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران

۵. عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروه‌های محارب و ملحد و هواداری از آنها

۶. نداشتن سو پیشینه کیفری

۷. عدم اشتهار به فساد اخلاقی

شرایط اختصاصی برای ثبت نام رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی:

۱. دارا بودن دانشنامه کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) مرتبط یا دکتری عمومی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی) طبق جدول مندرج در دفترچه راهنما.

تذکر مهم: درصورتیکه دانشجوی نیمسال آخر، به هر دلیلی، تا تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۳ فارغ التحصیل نشود پس از اعلام نتایج، قبولی وی کان لم یکن خواهد شد.

داوطلبان دقت کنند که باید مطابق با مدرک تحصیلی رشته امتحانی خود را انتخاب کنند. تبصره: دارندگان مدارک معادل کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد آموزش محور مجاز به شرکت در آزمون دکتری تخصصی نیستند.

۲. داوطلبان برای شرکت در آزمون صرفاً مجاز به انتخاب یکی از دوره‌های دکتری تخصصی یا پژوهشی هستند که باید در فرم ثبت نام نسبت به انتخاب یکی از آنها اقدام کنند. متقاضیان دوره پژوهشی فقط مجاز به انتخاب رشته‌های ستاره دار طبق جداول مندرج در دفترچه راهنما هستند.

۳. دانشجویان نیمسال آخر تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای با ارائه گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۳ مجاز به شرکت در آزمون هستند.

۴. پذیرفته شدگان آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی سال ۱۴۰۲ و نیز دانشجویان دوره روزانه و غیر روزانه در حال تحصیل مقطع دکتری سال‌های قبل، می‌توانند در آزمون سال ۱۴۰۳ ثبت نام و شرکت کنند و در صورت پذیرش، باید انصراف قطعی خود از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل ارائه دهند.

۵. متقاضیان شرکت در این آزمون نباید از نظر قانونی مشکلی در طرح تعهدات نیروی انسانی داشته باشند.

۶. عدم اشتغال به تحصیل در دوره‌های دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) یا دستیاری تخصصی در تمامی مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور

۷. بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، شرط داشتن نمره زبان به عنوان پیش نیاز برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) حذف شده است و درس زبان انگلیسی عمومی و تخصصی با ۳۰ سوال با ضریب ۳ برای همه رشته‌ها به عنوان یکی از دروس امتحانی به آزمون اضافه شده است.

توجه: شرط ارائه نمره زبان معتبر به دانشگاه، برای پذیرفته شدگان نهایی (تا زمان آزمون جامع) به قوت خود پابرجاست.

۹. وضعیت نظام وظیفه عمومی: داوطلبان مرد که در آزمون دکتری پژوهشی و دکتری تخصصی (Ph.D) سال ۱۴۰۳ شرکت می‌کنند، لازم است هنگام پذیرش در دانشگاه (قبولی قطعی و ثبت نام)، شرایط اعلامی در دفترچه راهنمای ثبت نام را از لحاظ وضعیت مشمولیت و مقررات وظیفه عمومی را دارا باشند، در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.

۱۰. اتباع خارجی متقاضی شرکت در آزمون ورودی در دوره دکتری تخصصی رشته‌های گروه پزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی آزمون، باید دارای شرایط اعلامی در دفترچه راهنمای ثبت نام باشند.

۱۱. کسانی که طبق آئین نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت حائز شرایط استفاده از این امتیاز هستند، باید جهت دریافت معرفی نامه به معاونت آموزشی دانشگاه محل تحصیل مراجعه کنند و هنگام ثبت نام آن را همراه سایر مدارک ارسال کنند.

۱۲. تمامی داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در دانشگاه علوم پزشکی ارتش و بقیه الله (عج) باید عضو رسمی نیرو‌های مسلح (سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی، وزارت دفاع) باشند و با ارائه گواهی عضویت از محل خدمت، مجاز به انتخاب دانشگاه هستند.

سهمیه‌های پذیرش در این آزمون با توجه به ابلاغ قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی شامل سهمیه آزاد، سهمیه رزمندگان، سهمیه بومی است.

داوطلبان همزمان با تکمیل فرم ثبت نام، باید نسبت به ارسال مدارک اسکن شده خود فقط به صورت اینترنتی به آدرس سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir اقدام کنند.

پس از تکمیل فرم ثبت نام و ارسال مدارک و پس از فشار دادن دکمه ثبت توسط داوطلب، برای وی کد رهگیری صادر می‌شود و برای افرادی که کد رهگیری دارند، در صورت کامل بودن مدارک و احراز شرایط شرکت در آزمون، کارت ورود به جلسه صادر خواهد شد.

داوطلبان موظفند پس از صدور کد رهگیری آن را به همراه نسخه چاپ شده از فرم ثبت نامشان برای مراحل بعدی آزمون نزد خود محفوظ نگه دارند. هیچ گونه مدرکی به صورت حضوری یا کتبی یا ارسال از طریق پست و یا اتوماسیون اخذ نخواهد شد. همچنین به مدارکی که با پست الکترونیکی ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.

داوطلبان ملزم هستند کلیه مدارک اسکن شده خود را همراه با فرم ثبت نام به صورت اینترنتی ارسال کنند. برای افرادی که در هنگام ثبت نام مدارک ارسال نمی‌کنند و یا ناقص ارسال می‌کنند، کارت ورود به جلسه صادر نخواهد شد.

هزینه ثبت نام آزمون کتبی مبلغ ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال (۳۸۰ هزار تومان) و استفاده از خدمات پیامکی ۱۰۰ هزار ریال است. داوطلب باید با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به خرید اعتبار به مبلغ ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال (۳۹۰ هزار تومان) و دریافت کد پرداخت جهت ثبت نام آزمون کتبی دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) اقدام کند.

با توجه به واریز مستقیم این مبالغ به حساب خزانه دولت، وجه پرداختی به هیچ عنوان قابل استرداد نیست.

داوطلبان باید مدارک اعلام شده در دفترچه ثبت نام را از قبل آماده کنند تا بتوانند در مهلت زمانی تعیین شده جهت ارسال به موقع اینترنتی مدارک اقدام کنند. هر یک از تصاویر اسکن شده باید با فرمت jpg و حجم ۲۰ تا ۳۰۰ کیلو بایت تهیه شوند.

طبق مصوبه مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۳ هیأت وزیران برای سال ۱۴۰۳ هزینه ثبت نام آزمون کتبی دکتری تخصصی (Ph.D) مبلغ ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال (۳۸۰ هزار تومان) و هزینه شرکت در مرحله مصاحبه برای پذیرفته شدگان مرحله کتبی مبلغ ۳ میلیون و ۳۸۰ هزار ریال (۳۳۸ هزار تومان) خواهد بود.

توزیع کارت ورود به جلسه فقط به صورت اینترنتی است و داوطلبان جهت کارت آزمون می‌توانند از روز ۷ آبان تا ۹ آبان ۱۴۰۳ به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند. داوطلبان در انتخاب شهر محل آزمون در فرم ثبت نام نهایت دقت را داشته باشند چرا که شهر محل آزمون پس از ثبت نهایی به هیچ عنوان قابل تغییر نیست.

آزمون کتبی مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) یا دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور (Oriented-Technology/Research by Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی سال ۱۴۰۳ در روز ۱۰ آبان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر