صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دولت چهاردهم به کسب درآمد سالانه ۶ میلیارد دلار از اقتصاد گردشگری سلامت توجه کند

مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران گفت: با رویکرد دولت چهاردهم مبنی بر گسترش روابط بین المللی، شفافیت ارزی و گشایش اف‌ای تی اف و تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به فعل، انتظار می‌رود که کشور بتواند سالانه ۶ میلیارد دلار از اقتصاد گردشگری سلامت کسب درآمد کند.
کد خبر : 923207

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیررضا بیدگلی امروز در نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و اقتصاد گردشگری سلامت گفت: اتاق بازرگانی تهران به عنوان بازوی اصلی حمایت از بخش خصوصی آمادگی دارد تا با توجه به پتانسیل موجود در بخش اقتصاد سلامت کشور از این بخش به طور جدی حمایت کند.

مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران با توجه به اهداف رئیس جمهور منتخب مبنی بر توسعه در بخش‌های مختلف اقتصادی گفت: هیئت رئیسه نمایندگان اتاق بازرگانی تهران همه از بزرگان و صاحبان صنایع در کشور هستند که هر یک از این فعالان خالق کسب و کار‌های جدید هستند از این رو اهمیت حوزه گردشگری سلامت در کشور را حائز اهمیت می‌دانند و به دنبال توسعه این بخش می‌باشند.

به گفته بیدگلی؛ اهمیت حوزه اقتصاد گردشگری سلامت جزء ترند‌های اصلی است که ایران توانایی بالایی برای عرضه دانش و خدمات این حوزه به دنیا را دارد.

وی تصریح کرد: اقتصاد گردشگری سلامت مانند نفت، رانت ایجاد نمی‌کند چراکه ما در عصر جدید با توجه به تکنولوژی‌های به روز دنیا مواجه هستیم و نباید از این حرکت جا بمانیم.

مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران تاکید کرد: اتاق بازرگانی تهران از استقلال و عملکرد و پیشرفت انجمن حمایت می‌کند.

بیدگلی با اشاره به اهمیت توسعه اقتصاد گردشگری سلامت در کشور گفت: با رویکرد گسترش روابط بین المللی، شفافیت ارزی و گشایش اف‌ای تی اف و تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به فعل که رئیس جمهور منتخب برآن تاکید داشت، انتظار می‌رود که اقتصاد کشور بتواند سالانه ۶ میلیارد دلار از اقتصاد گردشگری سلامت کسب درآمد کند.

سهم بزرگ اقتصاد گردشگری از برنامه هفتم توسعه

در ادامه این نشست انوشیروان محسنی بندپی رئیس سومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گفت: اهمیت موضوع اقتصاد گردشگری سلامت با توجه به وضعیت اقتصادی کشور نیاز به رویکرد اصلاح برخی از سیاست‌ها دارد که قطعا فعالان این بخش با توجه به یک میلیارد دلار صادرات تجهیزات پزشکی، یک میلیارد دلار درآمد از دارو و ۶ میلیارد دلار درآمد از اقتصادگردشگری سلامت که در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده را از دولت چهاردهم درخواست و مطالبه می‌کند.

رئیس سومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گفت: اقتصاد کشور در آستانه اجرای برنامه هفتم توسعه هست و با روی کار آمدن دولت چهاردهم نگاه‌ها باید متفاوت شود چراکه رویکرد رئیس جمهور منتخب مردم به توسعه بخش‌های اقتصادی و اصلاح زیرساخت‌ها در این خصوص متفاوت است و در قانون هفتم توسعه فصل مجزایی برای اقتصادگردشگری در نظر گرفته شده است.

مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نقش توسعه اقتصاد بین المللی خود را بروز دهند

مجید زنگویی دبیر کل مرکز گردشگری سلامت کشور‌های اسلامی نیز در این نشست با اشاره به برگزاری سومین همایش بین المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طی روز‌های ۱۷ تا ۱۹ مردادماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما افزود: مراکز درمانی و بیمارستان‌ها تلاش دارند نقش اقتصاد بین المللی خود را بروز دهند.

زنگویی افزود: دولت چهاردهم باید در گردشگری سلامت مشارکت بیشتری با بخش خصوصی و فعالان اقتصاد گردشگری سلامت داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر