صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۹ - ۳۱ تير ۱۴۰۳

صنعا: پاسخ قاطع و موثری به صهیونیست‌ها می‌دهیم

شورای عالی سیاسی یمن با تاکید بر اینکه اشغالگران هرگز نمی‌توانند مردم و رهبری این کشور را از موضع خود در حمایت از فلسطین منصرف کنند اعلام کرد پاسخ قاطع و موثری به تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها به الحدیده می‌دهیم.
کد خبر : 923185

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا،  شورای عالی سیاسی یمن در صنعا با صدور بیانیه‌ای، تجاوز وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی به اهداف غیرنظامی در الحدیده یمن را به شدت محکوم و تاکید کرد که این تجاوز، بدون پاسخ موثر به دشمن نخواهد ماند.

این شورا در بیانیه خود اعلام کرد: این تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به کشور ما، در درجه اول با هدف افزایش رنج و درد ملت یمن و منصرف کردن ملت و رهبری یمن از حمایت از مردم فلسطین و آرمان عادلانه آنهاست، اما دشمن بداند که این هدف آن، توهمی غیر قابل تحقق است.

شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: موضع ما در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، یک موضع اصولی، اعتقادی و ایمانی است و ما هرگز از آن عقب نشینی نمی‌کنیم. ما با یاری خداوند، به این راه خود ادامه می‌دهیم و به خواست خدا ضرباتی موثرتر به دشمن وارد خواهیم کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: این تجاوزات وحشیانه صهیونیست‌ها، تنها اراده و عزم ملت یمن را برای پایبندی به مواضع خود در حمایت از مردم فلسطین و تلاش بیشتر در این زمینه افزایش می‌دهد. این تجاوز اشغالگران همچنین تبدیل به یک انگیزه اضافی برای نیرو‌های مسلح یمن می‌شود تا سطح عملیات‌های خود را در مقابله با دشمن اشغالگر تا زمان پیروزی موعود بالا ببرند.

شورای عالی سیاسی یمن از همه کشورها، ارگان‌ها، سازمان‌ها و مردم جهان خواست، این تجاوز وحشیانه اشغالگران به یمن را محکوم کنند که بیانگر ادامه عربده کشی صهیونیست‌ها با حمایت آمریکا در تجاوز به همه مردم و آزادگان جهان، بدون هیچ گونه محاکمه و مجازاتی است.

این شورا همچنین از مردم یمن خواست تا به فعالیت‌های خود علیه تجاوزات دشمن صهیونیستی- آمریکایی ادامه دهند و برای همه گزینه‌هایی که جهت حمایت از موضع قاطع آنها در یاری دادن به ملت فلسطین و دفاع از استقلال و حاکمیت یمن نیاز است، آماده باشند.

از طرف دیگر «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت مذاکره کننده یمن وابسته به جنبش انصارالله در واکنش به تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها به الحدیده اعلام کرد: تجاوز وحشیانه اسرائیل به یمن، تاسیسات غیرنظامی، مخازن نفت و ایستگاه برق الحدیده، با هدف تشدید فشار‌ها علیه مردم کشور ما بود تا از موضع خود در حمایت از غزه دست بردارند؛ اما این رویای اشغالگران هرگز محقق نخواهد شد.

وی افزود: این تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها، تنها موجب افزایش عزم، استواری و ثبات ملت یمن و نیرو‌های مسلح کشور ما در حمایت از غزه می‌شود. ملت یمن با یاری خداوند در راه حمایت از ملت مظلوم فلسطین و فرزندان غزه که عادلانه‌ترین آرمان روی زمین را دارند، قادر به مقابله با همه چالش‌ها در همه سطوح است.

شب گذشته رسانه‌ها از حمله سنگین هوایی رژیم اشغالگر به بندر الحدیده در غرب یمن خبر دادند که در پی آن آتش سوزی گسترده‌ای رخ داد.

یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن شامگاه شنبه طی بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد: دشمن اسرائیلی تهاجم وحشیانه‌ای به استان الحدیده انجام داد و با چندین حمله به نیروگاه برق که شهر ساحلی الحدیده را تامین می‌کرد، بندر الحدیده و مخازن سوخت را نیز هدف قرار داد که همگی اهداف غیرنظامی هستند.

وی افزود: نیرو‌های مسلح یمن به این تجاوز آشکار پاسخ خواهند داد و با استعانت از خداوند متعال در ضربه زدن به اهداف حیاتی دشمن اسرائیلی دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر