صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ستاد اربعین دانشگاه تهران تشکیل شد

نخستین نشست ستاد اربعین دانشگاه تهران به منظور بررسی سازوکارهای اجرایی اعزام کاروان‌های دانشجویی به مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین برگزار شد.
کد خبر : 923170

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  مهدی شهبازی، مشاور رئیس دانشگاه و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در نشست ستاد اربعین دانشگاه تهران که با حضور جمعی از مسئولان و نمایندگان تشکل‌های دانشگاهی و مدیران ستادی دانشگاه برگزار شد، با اشاره به برگزاری موفق کاروان دانشگاه تهران در سال گذشته ابراز امیدواری کرد: اعزام دانشجویان به کربلای معلی که با استفاده از ظرفیت اجرایی دانشجویان در تشکل‌ها و نهادهای دانشجویی انجام می‌شود، با حمایت بیشتر دانشگاه در فراهم کردن تسهیلات لازم (نقدی و خدماتی) برای دانشجویان در سال جاری با تعداد و نظم بیشتر هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.

وی خطاب به مدیران حاضر در جلسه از جمله مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران و مدیرکل امور مالی دانشگاه تاکید کرد: نسبت به صدور دستورهای لازم به منظور تأمین منابع مالی فوری و ضروری برای تأمین وام اعزام کاروان‌های دانشجویی به کربلای معلی در ایام اربعین حسینی، اقدام لازم انجام شود.
دکتر شهبازی با اشاره به ضرورت اعطای وام به دانشجویانی که امکان ضمانت و یا توان پرداخت اقساط وام ندارند، اظهار کرد: مبلغی حدود ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان از طریق بانک عامل، مبلغی از طریق بنیاد حامیان و مبلغی نیز از سوی وزارت علوم برای تأمین هزینه کاروان اعزامی امسال در نظر گرفته شده است.

 عبدالرضا سیف، رئیس بسیج اساتید دانشگاه تهران نیز بر ساماندهی بهتر و اعزام تعداد بیشتر اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان در سال جاری تاکید کرد.

محمدحسین حاج ابراهیمی، معاون مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران نیز با تاکید بر اینکه ستاد اربعین به همه دانشگاه تعلق دارد، اظهار داشت: از امکانات و ظرفیت‌های تمامی واحدهای دانشگاه برای هرچه بهتر برگزار شدن این برنامه استفاده شود.
نمایندگان بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نیز در این جلسه، جزئیات برنامه اعزام کاروان‌های خواهران دانشجو، برادران دانشجو و دانشجویان متأهل دانشگاه تهران در اربعین امسال را اعلام کردند.

گفتنی است؛ در سال جاری ۹۰۰ دانشجوی مشتاق حضور در پیاده‌روی اربعین در پی فراخوان بسیج دانشجویی ثبت نام کرده‌اند که از این میان حدود ۳۰۰ نفر بر اساس اولویت انتخاب شده‌اند که زائراولی‌ها، ورودی‌های جدید و افرادی که تا به حال به اربعین مشرف نشده‌اند، در اولویت پذیرش قرار داشتند.
همچنین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، بسیج کارکنان دانشگاه و جامعه اسلامی دانشجویان در قالب طرح ولایت نیز هر کدام کاروان‌های جداگانه‌ای به پیاده‌روی اربعین اعزام خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین 1403
ارسال نظر