صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تذکر چمران به اعضای شورای شهر؛

مسائل سیاسی کوتاه مدت است، مهم درست کار کردن است

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: روزی که رسانه شهرداری بخواهد با اعضای شورا دربیفتد، نه تنها نمی‌پسندم بلکه مجدداً تذکر خواهیم داد.
کد خبر : 923158

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی امروز سی و یکم تیر ماه در ادامه تذکرات اعضا با بیان اینکه عمر ما می‌گذرد، اظهار کرد: اگر به وظایف عمل نکنیم همه این نصیحت‌ها و شعر‌ها به نتیجه نخواهد رسید. اگر به کسی ظلم شده باشد و یا کوتاهی صورت گرفته باشد، باید جبران شود.

وی افزود: روزی که رسانه شهرداری بخواهد با اعضای شورا دربیفتد، نه تنها نمی‌پسندم بلکه مجدداً تذکر خواهیم داد. به گفته شهید چمران کسی که انصاف ندارد شرف ندارد. ما باید انصاف داشته باشیم و با این روند جلو برویم. باید کار کنیم و کسی هم اگر ندید، ندیده است.

چمران با بیان اینکه ما به حذف ربا و سود‌هایی که به تقسیط می‌گرفتند افتخار می‌کنیم، گفت: در این دوره نیز خداوند به ما در این خصوص کمک کرد و توانستیم در همان سال اول بیش از رقم مصوب، درآمد کسب کنیم. این مسائل سیاسی چند مدتی بیشتر باقی نخواهد ماند و تشویق‌های بیرون و درون پایدار نخواهد ماند. من تا به این سن رسیده ام از این موارد زیاد دیده‌ام.

وی با اشاره به اینکه اختلافات در همه ابعاد چه در خانواده، چه در جامعه و چه در مجموعه‌هایی همچون شورا ممکن است اتفاق بیافتد؛ به وجود بصیرت نگری تأکید کرد و با طرح این مطلب که نتیجه همه اختلاف ها، شکست است؛ گفت: مقام معظم رهبری درباره موضوع بصیرت بار‌ها و بار‌ها موضوعاتی را گوشزد کردند و امیدواریم خداوند بصیرتی را عطا کند که با عقل و درایت و آینده نگری کار کنیم.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: تا وقتی که اتحاد و اتفاق بین سیاسیون و بزرگان کشور وجود داشته باشد؛ سبب می‌شود ملت پیروز شود. از این رو ما باید از لایه‌های مهم تاریخ درس بگیریم و بر اتحاد خود قوت دهیم و این اتحاد مستلزم داشتن بصیرت است. اختلاف در همه ابعاد موجب شکست است. ما در همان مقطع تاریخی هم دیدم که اختلاف افکنی‌ها تحت سیاست‌های انگلیس، موجب شد زمینه کودتای ۲۸ مرداد شکل بگیرد و امثال سیاستمدارانی همچون آیت الله کاشانی و مصدق از صحنه سیاست کنار زده شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر