صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۵ - ۳۱ تير ۱۴۰۳

پارت بعدی دوئل نخودی – باروز این بار شاید در تیرانا

این روزها رکورددار مدال کشتی آمریکا، برخلاف تیلور و کاکس که بعد از باخت در انتخابی المپیک کشتی را کنار گذاشتند و مربیگری را شروع کردند؛ همچنان کشتی تمرین می‌کند و به نظر می‌رسد نماینده 79 کیلوگرم آمریکا در جهانی اوزان غیرالمپیکی او باشد.
کد خبر : 923116

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد نخودی و جردن باروز در دو مسابقه جهانی 2021، 2022 مقابل هم کشتی گرفتند، هر دو مصاف هم در فینال 79 کیلوگرم اتفاق افتاد که کشتی‌گیر مازندرانی ایران که مدال طلای جوانان جهان را هم در کارنامه داشت، هر دو بار مغلوب باروز شد.

نبود باروز موجب فینالیست شدن نخودی نشد

سال 2023 که جردن باروز جای خود را به چنس مارستلر داد و نتوانست در انتخابی آمریکا موفق عمل کرده و صاحب دوبنده 79 کیلوگرم تیم ملی کشورش شود، درحالیکه پیش‌بینی بر این بود که نخودی این بار در نبود باروز فینالیست شود اما مغلوب اخمد عثمانوف روس شد، کشتی‌‌گیری که در بازگشت دوباره کشتی‌گیران روس به صحنه مسابقات، یکی از دو طلای این تیم را در مسابقات جهانی بلگراد در کنار زائوربک سیداکوف به دست آورد. به این ترتیب محمد نخودی بعد از کسب دو نقره جهانی که با دو شکست مقابل باروز به دست آمده بود، در سومین مسابقه جهانی متوالی‌اش، به مدال برنز بسنده کرد.او یکی از معدود آزادکاران مدعی و عنوان‌داری بود که در سال المپیک شانس خود را در وزن المپیکی امتحان نکرد و چرخه انتخابی تیم ملی را در سال 2024 در همان وزن غیرالمپیکی 79 کیلوگرم استارت زد و باتوجه به عملکردی که داشت، حضور خود را در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی نیز قطعی کرده است. از آن سو اما جردن باروز مثل المپیک قبلی خواست شانس خود را در وزن المپیکی 74 کیلوگرم امتحان کند اما این بار برخلاف توکیو حتی به رقابت به کایل دِیک هم نرسید و پیش از آن با شکست از انتخابی المپیک حذف شد. با این وجود او مثل جی‌دن کاکس مدعی دوبنده 97 کیلوگرم و دیوید تیلور قهرمان 86 کیلوگرم جهان عمل نکرد و کشتی را بعد از باخت کنار نگذاشت.

دوئل متفاوت نخودی_باروز

او که حالا رکورددار مدال و همچنین طلا در کشتی آمریکاست، ظاهرا همچنان می‌خواهد تعداد مدال‌هایش را اضافه کند و به همین منظور هم تمرینات کشتی خود را ادامه می‌دهد. او این روزها خودش را برای کسب دوبنده تیم ملی آمریکا در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی آماده می‌کند، البته هنوز سازوکار انتخابی این رقابت‌ها برای آمریکایی‌ها رسانه‌ای نشده اما اگر باروز بتواند صاحب دوبنده تیم ملی کشورش در مسابقات جهانی آلبانی شود، به نظر پارت بعدی دوئل نخودی-باروز اتفاق خواهد افتاد. این‌بار در شرایطی کاملا متفاوت؛ نخودی 24 ساله قطعا باتجربه‌تر از قبل شده و علاوه بر دو نقره جهانی، برنز مسابقات جهانی 2023 را هم که باروز در آن غیبت داشت، در کارنامه دارد.

باروز، روی دور باخت

باروز هم در 36 سالگی درحالیکه در مقایسه با دو فینالی که از نخودی برد، حالا طلسم شکست‌ناپذیری‌اش مقابل کشتی‌گیران ایرانی، در جام‌جهانی 2023 آمریکا برابر علی سوادکوهی شکسته شد و بعد از آن نیز در انتخابی تیم ملی کشورش به چنس مارستلر باخت و سال 2024 هم باوجودی که کارش را با قهرمانی در تورنمنت قزاقستان شروع کرد اما بار دیگر در انتخابی آمریکا باخت و به نوعی روی دور باخت افتاده است. باید دید درشرایطی که نخودی حضورش را در آلبانی قطعی کرده، انگیزه بالای باروز و تمریناتی که این روزها برای ملی‌پوش شدن دوباره انجام می‌دهد، مصاف دیگری را بین آنها رقم خواهد زد و این بار نخودی می‌تواند انتقام باخت‌های قبلی را از این کشتی‎‌گیر خوش‌اخلاق بگیرد؟

انتهای پیام/

ارسال نظر