صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۴:۰۴ - ۳۱ تير ۱۴۰۳
صدرالحسینی در گفت‌وگو با آنا:

دولت چهاردهم ائتلاف کشورهای تحریم‌ شده توسط آمریکا را پیگیری کند

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: تشکیل ائتلاف کشورهای تحریم‌شده توسط آمریکا با حضور ایران و دیگر کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین اتفاقات خوبی را در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران رقم خواهد زد و به همین دلیل دولت چهاردهم باید این اصل را اولویت جدی سیاست خارجی خود قرار دهد.
کد خبر : 923079

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اولویت‌های سیاست خارجی دولت چهاردهم اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعات مهم در سیاست خارجی مربوط به موقعیت سیاسی و ژئوپلیتیک هر کشوری است و جمهوری اسلامی ایران به واسطه برخورداری از موقعیت ویژه ژئوپلیتیکی از ظرفیت‌‎های بسیار جغرافیایی بهره می‌برد که اگر این ویژگی با توانمندی‌های انسانی موجود در کشور تلفیق شود قطعاً اتفاقات خوبی را در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران رقم خواهد زد.

وی افزود: اگر از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده شوند، قطعاً شاهد سیاست خارجی متوازن، رو به جلو و متعادل خواهیم بود که برای تأمین منافع و امنیت ملی مؤثر واقع خواهند شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: دولت چهاردهم باید ارتباط منطقی و امن همراه با توجه به منافع ملی به ویژه در تعامل با همسایگان را در پیش گیرد. در واقع جمهوری اسلامی ایران در همسایگی با 15 کشور در موقعیت ویژه روابط بین‌المللی قرار گرفته و ارتباط با هریک از اینها می‌تواند بستری برای معطوف کردن نگاه سیاست خارجی دولت به توسعه روابط با دیگر قاره‌ها باشد.

صدرالحسینی با بیان اینکه توسعه رابطه با پنج قاره باید به عنوان یکی از اساسی‌ترین اولویت‌های سیاست خارجی دولت چهاردهم محسوب شود، گفت: البته باید در نظر داشت این تعاملات باید براساس تأمین منافع ملی بنا گذاشته شود و شرایط اقتصادی کشور و صادرات محصولات و توانمندی‌های فنی و مهندسی کشور در آن گنجانده شوند.

وی بیان کرد: نعمت برخورداری از جوانان خوش‌فکر و با استعداد یک مزیت جدی برای کشور محسوب می‌شود که اگر دولت چهاردهم به خوبی از این مزیت بهره بگیرد قطعاً خواهد توانست رشد اقتصادی کشور را رقم بزند. 

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه در دولت سیزدهم برای ارتقای جایگاه ایران تلاش‌های بسیاری صورت گرفت، گفت: در دولت چهاردهم باید این تلاش‌ها ادامه پیدا کند و از سوی دیگر سعی شود از عضویت ایران در شانگهای و بریکس نهایت بهره‌برداری صورت پذیرد. از این طریق می‌‎توان ائتلاف‌های بین‌المللی علیه ایران را بی‌اثر کرد و حتی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به عنوان کشوری مبدع در تشکیل نهادهای جدید بین‌المللی با حضور کشورهای تحریم‌شده به ایفای نقش سازنده بپردازد.

صدرالحسینی تأکید کرد: تشکیل ائتلاف کشورهای تحریم‌شده توسط آمریکا با حضور ایران و دیگر کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین اتفاقات خوبی را در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران رقم خواهد زد و به همین دولت چهاردهم باید این اصل را اولویت جدی سیاست خارجی خود قرار دهد و برروی آن تمرکز ویژه داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر