صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رهایی: آموزش هوش مصنوعی توسعه پیدا می‌کند

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه آموزش هوش مصنوعی توسعه پیدا می‌کند گفت: بخش اول تدوین سند ملی هوش مصنوعی به توسعه آموزش هوش مصنوعی اختصاص دارد که توانسته‌ایم تا حدود زیادی نیاز‌های هوش مصنوعی را پاسخگو باشیم.
کد خبر : 923074

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، این دانشگاه تفاهم‌نامه همکاری مشترک در حوزه‌های توسعه فناوری‌های نوین، آموزشی، پژوهشی در صنعت بانکداری را در ۱۰ ماده با شرکت ملی انفورماتیک به امضا رساند.

علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این نشست گفت: این دانشگاه مادر دانشگاه‌های صنعتی و جامع‌ترین دانشگاه مهندسی کشور است که در حوزه هوش مصنوعی نیز پروژه‌های بسیاری را به اجرا درآورده است.

وی افزود: در زمینه تدوین سند ملی هوش مصنوعی که بخش اول آن بحث توسعه آموزش هوش مصنوعی است با هم‌افزایی و تعاملات خوبی که صورت گرفته، توانسته‌ایم تا حدود زیادی نیاز‌های هوش مصنوعی را پاسخگو باشیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر سپس با بیان اینکه هوش مصنوعی بسیاری از برنامه‌ها را دگرگون ساخته است تصریح کرد: در حوزه هوشمندسازی اقدامات خوبی در دانشکده‌های صنایع، شیمی و پتروشیمی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام شده است که با حضور نخبگان دانشکده علوم کامپیوتر، هسته مرکزی هوش مصنوعی شکل گرفته و پروژه‌های بسیاری تعریف شده است.

رهائی در ادامه افزود: پژوهشکده فناوری سلامت دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از پژوهشکده‌های فعال است که در حوزه‌های مختلف بویژه در توسعه فناوری‌های نوین بانک و بیمه فعال بوده و امید است با توانمندی‌هایی که در این پژوهشکده وجود دارد با پیگیری این تفاهم‌نامه و اجرایی کردن آن و همکاری شرکت ملی انفورماتیک شاهد نتایح خوبی در توسعه فناوری‌های نوین بانکی باشیم.

در ادامه علیرضا ماهیار، مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت قرارگیری ایران جزو ۱۰ کشور نخست دنیا اظهار داشت: صنایع مختلف از جمله صنعت بانکی کشور برای رسیدن به این جایگاه و کاربردی‌سازی هوش مصنوعی در تلاش هستند.

وی افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر ظرفیت خوبی در زمینه تولید مقالات علمی در زمینه هوش مصنوعی در کشور برخوردار است، اما تا زمانی که به سمت کاربردی‌سازی این فناوری نرویم، هیچ‌گونه پیشرفتی در آن نخواهیم داشت.

ماهیار افزود: توسعه فناوری‌های نوین بر اساس جدیدترین یافته‌های علمی دنیا و الگوسازی بومی از موفقیت‌های بانک‌های برتر جهان، یکی از اهداف تدوین این تفاهم‌نامه با دانشگاه صنعتی امیرکبیر است که امیدواریم با اجرایی شدن آن، این امر به زودی محقق شود.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک با تأکید بر آمادگی شرکت ملی انفورماتیک برای ورود به حوزه‌های تخصصی گفت: در راستای جذب نیروی انسانی متخصص در شبکه بانکی آمادگی بورسیه کردن افراد متخصص و تحصیل‌کرده و همچنین به‌کارگیری آنها در شبکه‌های حیاتی کشور وجود دارد.

ماهیار در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این تفاهم‌نامه بسترساز گسترش همکاری‌ها با دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رفع نیاز‌های شبکه بانکی کشور باشد.

همچنین توسعه و بومی‌سازی فناوری‌های نوین بانکی و سامانه‌های غیرمالی بانکی، استفاده از ظرفیت دانشگاه برای هدایت پایان‌نامه‌های تحصیلی با هدف حل مسائل حوزه پولی و بانکی، حمایت از طرح‌های نوآورانه، فناورانه و کسب و کار‌های نوپا در حوزه بانکی، پرورش و به‌کارگیری نیرو‌های متخصص دانشگاهی در حوزه‌های بانکی و پژوهش‌های کاربردی در صنعت بانکی، برخی از موضوعات این تفاهم‌نامه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر