صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دولت بنگلادش اینترنت و تلفن بین‌الملل را قطع کرد

مقامات بنگلادشی اینترنت و دسترسی به تلفن بین‌الملل را در سراسر کشور قطع کردند.
کد خبر : 923069

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، دولت بنگلادش با استقرار نیرو‌های ارتشی در سطح شهر، مقررات منع آمد و شد برقرار کرده و خدمات اینترنتی و ارسال پیام‌های متنی را به حالت تعلیق درآورده است.

این درگیری‌ها همچنین به زخمی شدن هزاران شهروند منجر شده است و بیمارستان کالج پزشکی داکا بین ساعت‌های ۵ تا ۷ بعداز‌ظهر روز جمعه دریافت ۲۷ جسد را گزارش کرده است.

این اعتراضات که با وجود ممنوعیت تجمعات عمومی ادامه دارد، به دلیل بالا بودن نرخ بیکاری جوانان و مخالفت با سهمیه‌های بحث برانگیز برای مشاغل دولتی دامن زده است.

وضعیت درگیری در بنگلادش به حدی تشدید شده است که دولت وقت علاوه بر مسدود کردن خدمات اینترنتی و پیام متنی، تماس‌های تلفنی خارج از کشور را نیز مختل کرده است.

تظاهرات و اعتراضات شهروندان بنگلادش همچنین منجر به آتش‌سوزی‌هایی در سطح شهر شده و هجوم معترضان به یک زندان به فرار بیش از ۸۵۰ زندانی منجر شده است. در واکنش به تشدید خشونت‌ها، تعداد زیادی از رهبران احزاب مخالف، فعالان و معترضان دانشجویی دستگیر شده‌اند.

این وضعیت توجهات بین‌المللی را به خود جلب کرده است و کشور همسایه، هند، نزدیک به هزار دانشجوی خود را به کشور فراخوانده است. گروه‌های حقوق بین الملل از تعلیق اینترنت و اقدامات نیرو‌های امنیتی انتقاد کرده‌اند، در حالی که اتحادیه اروپا نگرانی عمیق خود را نسبت به خشونت و تلفات جانی ابراز کرده است.

دولت بنگلادش مقررات منع آمد و شد را به مدت دو ساعت کاهش داده است تا مردم بتوانند خرید‌های ضروری خود را انجام دهند، اما وضعیت کلی همچنان متشنج است.

انتهای پیام/

ارسال نظر