صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۲ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
یک متخصص تغذیه در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد:

توصیه‌های تغذیه‌ای به روزه‌داران نوجوان

یک متخصص تغذیه، عنوان کرد: به روزه‌داران نوجوان توصیه می‌شود از پرخوری در وعده افطار خودداری و تنوع غذایی را رعایت کنند.
کد خبر : 92301

دکتر خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه در گفت‌و گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا با توجه به طولانی بودن ساعات روزه‌داری در توصیه‌ای تغذیه‌ای به «روزه‌داران کله گنجشکی»، گفت: به والدین توصیه می‌شود برای این دسته از روزه‌داران در وعده اولین افطار پلوی مخلوط دارای گوشت و سبزیجات یا حبوبات تهیه کنند.


وی افزود: برای مثال توصیه می‌شود روزه‌داران کله گنجشکی در اولین وعده افطار برای حفظ انرژی و جلوگیری از شعف و بی‌حالی در ادامه ساعت روزه‌داری غذاهایی مانند لوبیا پلو، سبزی پلو، عدس پلو، هویچ پلو و ... مصرف کنند.


این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ادامه یادآور شد: هم‌چنین برای تامین و حفظ آب و مایعات بدن توصیه می‌شود این افراد به همراه غذا سبزی و سالاد تهیه شده از کاهوی تازه مصرف کنند.


رحمانی با بیان اینکه آب بهترین نوشیدنی برای رفع تشنگی است، خاطرنشان کرد: این دسته از روزه‌داران باید در اولین وعده افطار خود از مصرف نوشابه و دوغ گازدار اجتناب کنند.


این متخصص تغذیه در پایان خاطرنشان کرد: به والدین توصیه می‌شود از اجبار کودکان خود به پرخوری در وعده افطاری خودداری کنند زیرا پرخوری موجب ایجاد سوء هاضمه می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: ماه رمضان
ارسال نظر