صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۷ - ۳۰ تير ۱۴۰۳

وزیر راه: نرخ پرواز‌های اربعین ثابت می‌شود/ سازمان هواپیمایی کشوری نرخ جدید را اعلام می‌کند

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: فعلاً قیمت بلیت پرواز‌های اربعین مشخص نشده اما قرار است قیمت ثابت برای پرواز‌های اربعین تعیین شود و سازمان هواپیمایی کشوری این نرخ را اعلام خواهد کرد.
کد خبر : 923000

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهرداد بذرپاش در نشست خبری با موضوع حمل و نقل، گفت: طی یک‌سال و نیم گذشته در وزارت راه و شهرسازی تلاش شد تا قیمت بلیت پروازچه داخلی و چه خارجی ساماندهی شود، البته عرضه و تقاضا در این بخش تناسب ندارد و بر اساس برآورد اولیه انجام شده در وزارت راه و شهرسازی سه برابر عرضه موجود، تقاضا در بازاربلیت هواپیما وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نرخ پرواز‌های اربعین، گفت: برای رفاه و آسایش بیشتر مردم در ایام اربعین علاوه بر افزایش پرواز‌ها به مقصد مرز‌های کشور و عراق به ویژه نجف، نرخ ثابت پروازهای این ایام تعیین خواهد شد.

به گفته بذرپاش؛ در حال حاضرقیمت بلیت پرواز‌های اربعین مشخص نشده و به محض تعیین نرخ، سازمان هواپیمایی کشوری قیمت ها را اعلام خواهد کرد.

وی در خصوص سفر‌های اربعین سال جاری گفت: با توجه به برنامه ریزی امسال برای تسهیل سفر زائران اربعین، ۲۰ درصد  ظرفیت پارکینگ‌ها در پایانه‌های مرزی افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: همچنین استفاده از ظرفیت خودرو‌های اینترنتی برای جابه‌جایی مسافران، افزایش کمی و کیفی تسهیلات سرمایشی در پایانه‌های مرزی، رفع ۳ نقطه حادثه خیز در محور‌های تردد مسافران اربعین، ایجاد امکان تردد دریایی و افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت جابه‌جایی مسافران از طریق ناوگان ریلی از جمله اقدامات و برنامه‌های امسال برای سفر‌های اربعین است.

رکورد ترانزیت در دولت سیزدهم شکسته شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: همواره رشد ترانزیت خارجی کشور نشان دهنده پیشرفت کشور است، زیرا در سال گذشته رکورد ترانزیت خارجی کشور شکسته شد و ۱۷.۷ میلیون تن ترانزیت خارجی از مسیر ایران ثبت شد.

بذرپاش با اشاره به اینکه  در ۴ ماه سال جاری ترانزیت جاده‌ای رشد بیش از ۵۰ درصدی داشته است، گفت: ترانزیت جاده‌ای کشور در سال جاری به مرز رشد ۷۰ درصدی رسیده و بر اساس برآورد‌ها و آمار رسمی، امسال حدود ۲۲ میلیون تن ترانزیت پیش‌بینی شده است

وزیر راه گفت: رشد ۴۹ درصدی ترانزیت دریایی، افزایش ظرفیت بنادر و افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی در بنادر در دولت سیزدهم محقق شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر