صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۲ - ۳۰ تير ۱۴۰۳

عبور مصرف برق کشور از مرز ۷۷ هزار مگاوات

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) با اشاره به تداوم گرما در دو هفته آینده، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم، میزان تقاضای مصرف برق روند افزایش داشته باشد و از عدد ۷۷ هزار و ۵۱۴ مگاوات عبور کند که عدد بسیار بزرگی است.
کد خبر : 922958

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی گفت: این گرمای بی‌سابقه بر کشور‌های منطقه نیز حاکم شده و آنها هم مشکلاتی در تأمین برق دارند، به‌طوری‌که کویت جدول خاموشی منتشر کرده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که ما تا این لحظه توانسته‌ایم برق را تأمین کنیم و تلاشگران صنعت برق در این راه همه تلاش خود را به کار بسته‌اند که یقیناً همکاری مردم مکمل این زحمات بوده و شرایط را برای تأمین برق پایدار فراهم کند.

سخنگوی صنعت برق در باره رعایت‌نشدن مدیریت مصرف خاطرنشان کرد: تداوم این وضعیت، تأمین برق را با وجود این که همه نیروگاه‌ها در مدار تولید بوده و شبکه‌های انتقال و توزیع برق نیز در آمادگی کامل قرار دارند، بسیار دشوار می‌کند و ما برای تأمین این میزان مصرف که نسبت به سال گذشته ۵۵۰۰ مگاوات (حدود ۷. ۵ درصد) افزایش داشته و معادل مصرف برق استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان است ضرورت دارد تمهیدات ویژه‌ای را پیش‌بینی کنیم.

رجبی مشهدی درباره جلسه وزیر نیرو با مسئولان صنعت برق کشور که بامداد امروز به همین منظور در دیسپاچینگ ملی تشکیل شد، گفت: در این نشست همه مواردی که لازم است در این دو هفته سخت پیش رو مورد ارزیابی قرار گیرد، با حضور وزیر مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: مشترکان در این خصوص با صنعت برق همکاری لازم را داشته باشند.

رجبی مشهدی افزود: مشترکان خانگی که بدون هیچ تغییر رویه‌ای برق مصرف می‌کنند باید مصرف خود را کاهش دهند و درصورتی‌که در تأمین برق پایدار دچار مشکل شویم این گروه از مشترکان بد مصرف در اولویت قطع برق خواهند بود.

به گفته وی بخش‌های تجاری نیز لازم است در ساعت اوج مصرف (۱۳ تا ۱۸) مولد‌های خود را در مدار قرار داده و حتی درصورتی‌که مقدور است در این بازه زمانی که ساعت‌های گرمی است و مراجع مردم به‌واسطه شدت گرما به حداقل می‌رسد با تعطیل‌کردن واحدها، صنعت برق را در تأمین برق پایدار یاری دهند.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: برای دو هفته بسیار گرم پیش رو در بخش‌های مختلف تولید و توزیع برق برنامه‌ریزی و مقرر شده که حداکثر تولید برق را داشته باشیم و شبکه‌های برق پایدار باشند، اما در بخش مصرف نیز لازم است مشترکان صنعتی، تجاری و کشاورزی در برنامه‌های مدیریت مصرف که برای آنها تعیین شده نهایت همکاری صددرصدی را داشته باشند.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: گزارش‌های ارسالی مردمی حاکی از آن است که برخی از بانک‌ها، فرودگاه‌ها، شهرداری‌ها کم‌توجهی ویژه‌ای را به مدیریت مصرف برق دارند که لازم است همه کمک کنند تا در تأمین برق اختلالی نداشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: برق توانیر
ارسال نظر