صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۸ - ۳۰ تير ۱۴۰۳
در نشست خبری اعلام شد؛

همخوانی ۲ هزار نفره خانوادگی با موضوع حجاب در ورزشگاه آزادی

جزئیات اجتماع صد هزار نفره خانوادگی حجاب در نشست خبری تشریح شد.
کد خبر : 922943

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری اجتماع صد هزار نفری خانوادگی حجاب، دختران انقلاب صبح امروز سی ام تیر ماه با سخنرانی بهاره جنگروی و خانواده شهدا در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

بهاره جنگروی فرمانده دختران انقلاب در ابتدای صحبت‌هایش گقت: مجموعه مردمی دختران انقلاب هشت سال است که فعالیت می‌کند، در خیلی مراکز از حوزه تا دانشگاه و بین مردم حضور داشتیم و مورد استقبال قرار گرفتیم. دختران انقلاب علمدار جریان امر به معروف و نهی از منکر شدند و جمعیت ما دانشجویان و حوزویان پخته بودند که جریانی در کشور راه انداختند.

وی درباره نامگذاری این جریان گفت: فعالیت ما مصادف کشف حجاب دختران خیابان انقلاب شد که روسریشان را به چوب آویزان و تقاضای تابعیت دیگر کشور‌ها را داشتند. ما دختران انقلابی تشکیل دادیم که برای کم حجاب‌ها هم بود، کسانی که دلشان برای وطن، مردم و اسلام می‌تپید.

جنگروی اظهار کرد: اولین اجتماع ما در میدان شهدا بود، کارویژه ما نخست انگیزه دادن به دختران کم حجاب و کنشگری در سطح جامعه و همینطور دختران بی حجاب که دلشان برای کشور و انقلاب هنوز می‌تپد و نمی‌دانند پشت کشف حجابش چیست. ما تلاش کردیم با تئاتر و تعزیه در مراکز عمومی نشان دهیم دختران ما دل‌هایشان با ائمه است.

وی با اشاره به اجتماع پنجشنبه ۴مرداد در ورزشگاه صد هزار نفره آزادی تهران گفت: قرار است ۳۱۳دختر کم حجاب دراین مراسم به خواسته خود چادری شوند و من میگویم قرار است همین تعداد موشک به قلب تلاویو بخورد. این مراسم با حضور خانواده شهید رییسی و دیگر خانواده شهدا همراه با اهدای روسری متبرک حرم امام حسین (ع) برگزار خواهد شد.

جنگروی با انتقاد از وضعیت فرانسه در تقابل با زنان محجبه به عنوان کشوری که خود را مهد آزادی می‌داند، گفت: امروز مجامع جهانی باید جواب بدهند که چه کار با زنان و دخترانشان کردند، امروز زن فرانسوی به زنی با ماکت پشت ویترین شناخته و ابزار جنسی می‌شود. این هجمه دشمن است که زن ایرانی کشف حجاب کند و دیگر ما زنان و مادران شهدا را نداشته باشیم. بچه‌های ما دلشان امام حسینی است، بساط را باید مسئولان فراهم کنند تا به سمت درست بیایند و بینش پیدا کنند.

وی درباره جزیات برپایی مراسم گفت: تجمع عظیم دختران انقلاب خانوادگی خواهد بود، این مردم به هر کاندیدایی که رای دادند، پای حجاب و انقلاب هستند. تقاضای ما از مردم این است که به موقع در محل حاضر شوند تا پشت درها نمانند. همچنین بزرگترین همخوانی سرود حجاب به سروده ابوذر روحی با همخوانی ۲هزار دختر محجبه صورت می‌‌گیرد. همین جا از همه کاندیدا‌های ریاست جمهوری و آقای پزشکیان رئیس جمهور منتخب نیز دعوت می‌کنیم در این مراسم حضور یابند.

وی تاکید کرد: یک عده این روز‌ها در حال تحریف فرهنگ عاشورا و امام حسین هستند، فیلم‌هایی که از دسته عزاداری دختران بدون حجاب در تهران پخش شد. مسئولین و فراجا باید با هنجارشکن‌ها برخورد کند، این کار فرهنگی نیست باید قانونی با آن مقابله کرد.

وی خطاب به مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب گفت: شما دختر و خانواده‌تان محجبه هستند، ما کنار شما هستیم تا جلوی هنجارشکنی گرفته شود، کسانی می‌خواهند اطراف شما را بگیرند که پرونده قانونی هم دارند و علیه حجاب اقدام کردند، کسی که سال‌ها در امریکا بوده درد خانواده شهدا را نمی‌داند؟!

این مراسم با حضور خواهر شهیدان کارور، خواهر شهید محمد کامران، خواهر شهید جلادتی و دختر شهید سید رضی برگزار شد.

جنگ روی در پایان سخنانش و در پاسخ به خبرنگار آنا، از تخصیص جایگاه ویژه برای اهالی رسانه در روز برگزاری مراسم در استادیوم آزادی خبر داد.

از نهادهای فرهنگی گله داریم!

جنگروی در بخش دیگر صحبت‌هایش با گلایه از دیگر نهادهای فرهنگی گفت: ما نمی‌خواهیم دشمن شاد شویم، اما خیلی گله‌مندیم، خیلی تنهایی کشیدیم و از نهادهای فرهنگی کمک ندیدیم، در جمع خصوصی از این نهادها اسم می‌آوردم اما اینجا نه! از محضر خانواده شهدا خجالت میکشم که بگویم اما نمی‌گذاریم پرچم زمین بماند!. ما دختر خانمی داشتیم که طلا و مویش را برای اجتماع ما فروخت ، دیگر حرفی ندارم!

وی توضیح داد: اجتماع پنجشنبه ساعت ۱۷/۳۰ است اما مردمی که زودتر بیایند هم پذیرایشان هستیم، درب ورزشگاه از ساعت ۱۵ باز است و با موکب ها از انها پذیرایی می شود ، روسری متبرک هم به حاضران داده می شود. خوشبختانه ما یک فراخوان در کانالمان قرار دادیم، و اکنون بیش از پانصد موکب حمایت کردند، ولی چالش هم داریم، هم مالی و دیگر نوع حمایت ها منتها ما کاملا دست خالی ورود کردیم.

جنگروی دیگر فعالیت جدید خود را برای گام بعدی ورود به مدارس دخترانه به شمار آورد و گفت:  تلاش داریم بچه ها را تبدیل به کنشگر کنیم و آنها را رها نخواهیم کرد. صدای مطالبه ما در همه زمینه ها از حجاب و پوشاک از مسئولان خواهیم داشت. 

در ادامه خواهر شهیدان کارور گفت: حاج قاسم هر زمان که از سفر می آمدند به دیدن ما می‌آمدند و به من می‌گفتند این برادرت هم در خطر است منتها چاره چه بود؟ ما تمام فتنه‌ها را از زمان انقلاب تا الان مییینیم  که ما را از مسیر انقلاب دور کنند.  خدایی نکرده اگر ما سستی کنیم ، دچار بحران و نابودی می شویم این سیر تاریخی از زمان ائمه است. دختران انقلاب نور چشم ما هستند و خوشحالیم که شما را میبینیم ، از خودمان شروع کنیم و با مطالبه گری در عرصه زندگیمان امیدواری را در زندگی ایجاد کنیم.

خواهر شهید محمد کامران نیز در صحبت‌هایی گفت: ما در ایام محرم و شهادت امام حسین(ع) بیشتر می‌توانیم توجه کنیم که قیام امام برای امر به معروف و نهی از منکر بود، در سوره نور خداوند از حجاب مردان و زنان گفته است، من پنج سال است که با دختران انقلاب فعالیت می‌کنم و چه بچه‌هایی را می‌بینم که با چه شوری کار می کنند و این برای ما دلگرمی و مرحم زخم های دشمنان است.

توصیه شهید سیدرضی به دخترش

سپس خواهر شهید سید مهدی جلادتی که سیزده فروردین در حمله کنسولگری رژیم صهیونیستی به سوریه به شهادت رسید، در صحبت‌هایی گفت: وقتی پیکر برادرم را برای وداع به مسجد آوردند، خیلی دختران کم حجاب می‌آمدند و حجابشان را درست کردند، مردم فقط نیاز به یک تلنگر و دعوت درست دارند. به نظرم حضرت زینب(س) توانست پیام شهدای کربلا را به دنیا برساند، ما هم این وظیفه را داریم تا فردای قیامت مدیونشان نمانیم.

سپس دختر شهید سید رضی موسوی نیز اظهار داشت:  بنظر کار دوستان واقعا سخت است، اما گاهی واقعا مورد حمله و کنایه قرار گرفتم. من ۹ ماه است که از دیدن پدرم محروم هستم. پدر من از دهه شصت در لبنان و سوریه بودند تا الان ، او برای ایران و جمهوری اسلامی به آنجا می‌رفت، ما تا الان برای این انقلاب خون دادیم. پدر من تا این اواخر هم به ما می‌گفتند در منزل دائم الحجاب باشیم که اگر مشکلی پیش امد و سوریه را زدند ما دیده نشویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر