صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۰ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
فناورانی که به ارتقای کسب‌وکارها کمک می‌کنند؛

ورود کسب‌وکار‌های سنتی به دنیای دیجیتال با تکنولوژی‌ روز دنیا

محققان یک شرکت فناور با طراحی وب اپلیکیشن موجب ارتقای کسب و کارها می‌شوند. آنها کسب‌وکار‌های سنتی را با تکنولوژی‌های روز دنیا به دنیای دیجیتال وارد می‌کنند.
کد خبر : 922931

خبرگزاری علم و فناوری آنا- علی امینی؛ امروزه صاحبان کسب و کار در همه جهان از فرصت‌های تجاری بی پایان پلتفرم‌های دیجیتالی از جمله وب سایت‌های تجاری، سیستم عامل‌های تجارت الکترونیک و برنامه‌های تلفن همراه برای دستیابی به رشد مطلوب مشاغل خود استفاده می‌کنند؛ بنابراین همه باید در اسرع وقت به این روند‌های تکنولوژیکی بپیوندند.

برنامه‌های تلفن همراه به‌عنوان یک راه حل مؤثر برای افزایش آگاهی از برند در نظر گرفته می‌شوند؛ زیرا کاربران مورد نظر که روزانه چندین ساعت مشغول کار با تلفن همراه خود هستند با استفاده از اپلیکیشن‌های مربوط به هر کسب و کار به راحتی می‌توانند از نحوه کسب و کارها آگاه شوند و از آن استفاده کنند.

{$sepehr_key_617}

در همین راستا یک شرکت فناور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد راه‌اندازی و مستقر شده که در زمینه تخصصی فناوری اطلاعات و نرم‌افزار فعال بوده و سعی در ارتقای سطح کسب‌وکار‌ها و پیشرفت آنها دارد. خبرنگار آنا برای کسب اطلاعات بیشتر از فعالیت و کارکردهای این شرکت با حمید ربیعیان مدیرعامل و دانشجوی دکتری این واحد دانشگاهی گفت‌وگو کرده است که در ادامه خواهیم خواند.

آنا: درباره شرکت متبوع خود و زمینه کاری آن توضیح دهید.

ربیعیان: شرکت «آرتین نوآفرین حرا» با نام تجاری«حَرانِت»(HARANET) در زمینه تخصصی فناوری اطلاعات، نرم‌افزار، سعی در ارتقای سطح کسب‌وکار‌ها و پیشرفت آنها دارد. این شرکت به‌صورت مسئولیت محدود و در سال ۱۴۰۱ توسط چند دانشجوی کامپیوتر دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد راه‌اندازی شد.

این شرکت فعالیت خود را در دو حوزه ایجاد محصولات نرم‌افزار- استارت‌آپی و ارائه خدمات به سایر کسب‌وکار‌ها کوچک و متوسط انجام می‌دهد. ازجمله محصولات این شرکت می‌توان پلتفرم کسب‌وکار آنلاین چارک، پلتفرم مدیریت رویداد‌های صدرا دانشگاه آزاد اسلامی، پلتفرم کاریابی جابیست(jobist.ir) را ذکر کرد.

ازجمله خدماتی که این شرکت به کسب‌وکار‌ها ارائه می‌کند شامل طراحی و اجرای انواع وب اپلیکیشن‌ها، طراحی و اجرای انواع موبایل اپلیکیشن‌ها، دیجیتال مارکتینگ، سئو، تولید محتوای تبلیغاتی چندرسانه‌ای و مدیریت شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

آنا: تاکنون چه موفقیت‌هایی در مسیر طی شده حاصل شده و چه دستاورد‌هایی داشته‌اید؟

ربیعیان: کسب رتبه سوم کشوری در ماراتن برنامه‌نویسی موبایل شریف، سردبیری نخستین نشریه تخصصی چندرسانه‌ای و مبتنی بر هوش مصنوعی و برگزیده در ششمین جشنواره کشوری قلم، دبیر انجمن علمی دانشکده کامپیوتر و عضو باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، بنیان‌گذار و هم‌بنیانگذار استارت‌آپ‌های چاپچی، چارک و جابیست، آموزش تخصصی و توانمندسازی دانشجویان علاقه‌مند در ورود به بازار کار، کمک به رشد و ارتقای ده‌ها کسب‌وکار، عضویت در مرکز رشد و نخستین شرکت پذیرفته شده در پارک علم و فناوری واحد نجف‌آباد ازجمله‌های موفقیت‌های کسب شده در دوران فعالیت کاری‌مان در این شرکت بوده است.

آنا: آیا شرکت شما در کسب درآمد‌های غیرشهریه‌ای دانشگاه نقشی داشته و دانشگاه سهمی از فعالیت شما دارد؟

ربیعیان: بله یکی از استارت‌آپ‌های این شرکت به‌عنوان جابیست که پلتفرم کاریابی دانش‌بنیان و تخصصی، علمی است با همکاری دانشگاه و هیئت رئیسه در اموری مانند کارآموزی، طرح پویش و رویداد‌های صدرا نقش بسیار مهمی را اجرا می‌کند.

آنا: محصول و نوع خدمت شرکت شما چه نیازی از نیاز‌های مردم و کشور را برطرف می‌کند؟

ربیعیان: هر یک از محصولات این شرکت بر اساس نیاز قشر عظیمی از جامعه طراحی و پیاده‌سازی شده است. پلتفرم کاریابی جابیست به‌منظور اتصال دانشجویان و کارجویان به صنایع و کسب‌وکار‌ها و تسهیل اشتغال و ارتقای سطح کاری صنایع طراحی و اجرا شده که به‌صورت کاملاً علمی و بر اساس استاندارد‌های روز دنیا فعالیت می‌کند.

پلتفرم چارک برای ارتقای کسب‌وکار‌های سنتی و ورود آنها به دنیای دیجیتال و تجارت دیجیتال طراحی و اجرا شده که مخاطبین فراوانی در کشور دارد. خدمات طراحی وب اپلیکیشن و موبایل اپلیکیشن‌ها به کسب‌وکار‌ها امکان خودکارسازی، تسریع و نامحدود کردن روند‌ها را ارائه می‌کند و خدمات تولید محتوا، سئو و... به کسب‌وکار‌ها امکان بیشتر دیده شدن و در نتیجه سود بیشتر را می‌دهند.

آنا: وجه تمایز محصول شما با محصولات مشابه داخلی و خارجی چیست؟

ربیعیان: نخستین وجه تمایز این شرکت چه در طراحی و تولید محصولات و چه در ارائه خدمات، دانش‌بنیانی بوده؛ پیوسته در لبه تکنولوژی حرکت کرده و از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌کند.

وجه تمایز بعدی این شرکت به‌کارگیری هوش مصنوعی در محصولات و خدمات و حتی ارتقای هوش مصنوعی و ساخت مدل‌های هوش مصنوعی جدید است، پیاده‌سازی صفر تا ۱۰۰ هر نوع نرم‌افزار با هر کاربری اختصاصی باعث تمایز با ۹۰ درصد شرکت‌ها می‌شود که صرفاً می‌توانند از ابزار‌ها و سیستم‌های آماده و متن باز استفاده کنند و ازنظر امنیتی، کارایی و... راندمان پایین‌تری دارند.

آنا: محصول شما چه ویژگی‌های ممتازی دارد؟

ربیعیان: محصولات این شرکت کاملاً دانش‌بنیان بوده و همه فرایند‌ها در این محصولات کاملاً علمی هستند. همه محصولات آمیخته با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا و هوش مصنوعی بوده و در کنار امکانات فراوان، امنیت و سرعت بالا در محصولات نقش بسیار مهمی دارند.

آنا: نواقص و کمبود‌ها در راه تجاری‌سازی محصولات فناور را بیان کنید.

ربیعیان: تحریم‌های بین‌المللی برای استفاده از خدمات عمومی و حتی رایگان در زمینه‌ها دسترسی به اطلاعات و مبادلات مالی، روند‌های اداری فراوان و طولانی برای دریافت مجوز‌ها ازجلمه نواقص و کمبود‌ها در راه تجاری‌سازی محصولات فناور هستند.

آنا: آیا حمایت لازم را از سوی دانشگاه و مراکز و نهاد‌های مربوط با مأموریت خود داشته‌اید و انتظارتان از مسئولان چیست؟

ربیعیان: حمایت‌های خوب و همه جانبه از سوی دانشگاه و پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد داشتیم؛ اما از ارگان‌ها و نهاد‌های دیگر کم‌لطفی‌هایی دیده‌ایم. چه در مراحلی اداری و چه در عدم هماهنگی و حمایت. انتظار داریم برای رشد و ارتقای سطح اقتصادی و علمی کشور، فرایند‌های اداری سرعت بیشتری داشته باشد و حمایت‌های مالی و سهم صدای بیشتری در اختیار کسب‌وکار‌های نوپا، فناور، دانش‌بنیان و خلاق داشته باشند.

آنا: برای رشد و شکوفایی مراکز رشد در دانشگاه‌ها چه پیشنهادی ارائه می‌دهید؟

ربیعیان: معرفی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری به همه دانشجویان و تشویق آنها به فعالیت در این مراکز، تسهیل شرایط مالی و اختصاص کمک‌هزینه به دانشجویان و اعضا، معرفی گروه‌ها و شرکت‌ها به ارگان‌ها، صنایع و... ازجمله راهکارهایی می‌تواند که باشد که موجب رشد و شکوفایی مراکز رشد در دانشگاه‌ها شود.

آنا: تازه‌ترین فعالیت‌ها و برنامه‌های آینده خود را تشریح کنید.

ربیعیان: طراحی و راه‌اندازی پلتفرم کاریابی جابیست (jobist.ir) برای اتصال دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و کارجویان به صنایع و کسب‌وکار‌ها برای  اشتغال با الگوریتم جدید، دانش‌بنیان و کاملاً مطابق با استاندارد‌های جهانی که با استفاده از ویژگی‌های شخصیتی افراد و سازمان‌ها، بهترین گزینه‌ها را پیش روی آنها قرار می‌دهد، باعث شناخت بیشتر فرد، مشاغل و نیازمندی‌های آن می‌شود و امر اشتغال را به‌طور علمی و کاربردی انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر