صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۳ - ۳۰ تير ۱۴۰۳

سلگی: 45 ورزشکار از فدراسیون جانبازان و توان یابان به پاریس اعزام می شوند

عضو هیئت رئیسه فدراسیون گفت: یکماه باقی مانده زمان طلایی است تا تیم های ملی و ورزشکاران به دور از حاشیه و در آرامش آماده بازی‌های پارالمپیک پاریس شوند.
کد خبر : 922901

سعید سلگی معاون قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک و عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان در گفت وگو با روابط عمومی درباره رویکرد فدراسیون برای بازی های پارالمپیک پاریس2024 بیان کرد: درباره اعزام ورزشکاران به پارالمپیک پاریس مصوباتی در جلسات هیئت اجرایی کمیته ملی پارالمپیک تصویب و به فدراسیون های مربوطه ابلاغ گردید تا رویکرد آنها براساس مقررات و سیاست های کمیته ملی پارالمپیک باشد. از 66 ملی پوش اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس، 45 ورزشکار از فدراسیون جانبازان و توان یابان در شش رشته والیبال نشسته، دوومیدانی، تیروکمان، تیراندازی، شنا و وزنه برداری به همراه 15 نفر کادر فنی حضور پیدا می کنند که بخش بزرگی از کاروان کشورمان را دراین دوره به خود اختصاص داده است.

فدراسیون جانبازان و توان یابان اصلی ترین فدراسیون کمیته در پاریس

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه کمیته ملی پارالمپیک براساس تعداد رشته و ورزشکار اعزامی به پاریس از فدراسیون های زیر مجموعه خود حمایت می کند، فدراسیون جانبازان و توان یابان با بیشترین تعداد ورزشکار و رشته به نوعی اصلی ترین فدراسیون کمیته ملی پارالمپیک در بازی های پاریس محسوب می شود و به همین دلیل از حمایت بیشتری برخوردار بوده است که به واسطه تعداد بیشتر ورزشکار و رشته های تحت پوشش فدراسیون بوده است ‌و این به معنای تبعیض نیست بلکه حمایت ها به نسبت جامعه آماری فدراسیون ها متفاوت است.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون در خصوص روند اردوهای آماده سازی عنوان کرد: باتوجه به اینکه بازی‌های پاراآسیایی هانگژو یکسال به تعویق افتاد فرصت خوبی شد تا ملی پوشان با حضور در این رقابت ها، آمادگی خود را برای مسابقات کسب سهمیه و بازی های پارالمپیک پاریس حفظ کنند. ورزشکاران پس از هانگژو با اندکی استراحت مجدد به اردوهای آماده سازی برگشتند و آماده مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک پاریس شدند.البته رقبای آسیایی نیز از این شرایط مستثنی نیستند و آنها هم به دلیل حضور در پاراآسیایی هانگژو با آمادگی بالا راهی پاریس می شوند. تاکنون شرایط اردوها و آماده سازی ملی پوشان رضایت بخش بوده است و امیدوارم این روند تا زمان اعزام حفظ شود و شاهد حضور موفق کاروان در این دوره از مسابقات باشیم.

برگزاری سه شنبه های آموزشی برای آشنایی ورزشکاران با دوپینگ

وی با تاکید بر اهمیت موضوع دوپینگ عنوان کرد: با وجود اینکه در بازی های پاراآسیایی هانگژو نتیجه تاریخی رقم خورد اما موضوع دوپینگ مشکل ساز شد. بر همین اساس تلاش شد تا با برگزاری سه شنبه های آموزشی از سوی آکادمی کمیته ملی پارالمپیک، ورزشکاران و کادر فنی اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس با آخرین قوانین دوپینگ و داروهای ممنوعه آشنا شوند. همچنین در این زمینه تذکرات لازم به تیم ها داده شده است تا ملی پوشان با رعایت تمام موارد راهی رقابت های پاریس شوند و دیگر شاهد مشکل دوپینگ در پارالمپیک نباشیم.

اعلام زمان رقابت های انتخابی تیم های ملی از 8 ماه پیش

معاون قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک عنوان کرد: در مقایسه با پارالمپیک توکیو، تلاش شد با برنامه ریزی مناسب، زمان رقابت های انتخابی تیم ملی به ورزشکاران دارای سهمیه پارالمپیک از حدود 8 ماه پیش اعلام شود تا ملی پوشان بدانند که برای کدام مسابقات با آمادگی بالا حضور پیدا کنند. براساس رکوردهای ثبت شده در مسابقات انتخابی، نفرات اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس با توجه به سیاست کیفی گرایی کمیته ملی پارالمپیک مشخص شدند.

یک ماه باقی مانده طلایی ترین زمان برای کاروان اعزامی به پارالمپیک

 سلگی درباره پیش بینی مدال آوری ملی پوشان در بازی‌های پارالمپیک پاریس اظهار داشت: با توجه به شناختی که از حریفان و نیز آمادگی و ظرفیت ملی پوشان داشتیم مدال آوری ورزشکاران را پیش بینی کردیم. البته پیش بینی می کنیم که ورزشکاران اعزامی فدراسیون جانبازان و توان یابان در قیاس با دوره قبل (توکیو) نتایج بهتر و مدال‌های خوشرنگ تری را کسب کنند. اما مدت زمان باقی مانده در کسب نتایج بسیار مهم است. این یک ماه زمان طلایی برای کاروان است. کسب هر مدالی در پاریس، ماحصل تلاش چند سال گذشته به ویژه یکسال اخیر بعد از بازی های پاراآسیایی هانگژو است و کادر فنی تیم ها باید با مدیریت زمان تلاش کنند ورزشکاران به دور از آسیب دیدگی به حداکثر میزان آمادگی خود برسند و مسئولین باید با حمایت لازم کمک کنند تیم های ملی به دور از هرگونه حاشیه و در آرامش آماده مسابقات شوند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون در پایان گفت: تمام تلاش ها و حمایت های مسئولین وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون برای حفظ آرامش و ایجاد فضای مناسب جهت آمادگی ملی پوشان بوده است که امیدوارم با درخشش ورزشکاران و کسب مدال های خوشرنگ در این دوره از بازی‌های پارالمپیک این حمایت ها و تلاش ها به خوبی پاسخ داده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر