صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۲:۳۲ - ۲۹ تير ۱۴۰۳
رضایی به نقل از معاون وزارت اطلاعات:

شرایط امنیتی کشور در سطح عالی قرار دارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طبق گفته معاون امنیتی داخلی وزارت اطلاعات، شرایط امنیتی کشور در سطح عالی است و عمده مسائل تحت رصد و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار دارد.
کد خبر : 922871

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابراهیم رضایی درباره نشست نوبت عصر امروز جمعه (۲۹ تیرماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در مشهد مقدس در حال برگزاری است به خبرنگاران گفت: در نشست عصر امروز ابتدا معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات مهمان کمیسیون بود و گزارشی از وضعیت امنیتی امروز کشور و دورنمای آینده آن ارائه کرد. در ادامه مدل‌های دشمن و اپوزیسیون خارجی برای ناامن سازی و بی ثبات سازی ایران را تشریح کرد و اقدامات وزارت اطلاعات را در حوزه مدیریت مسائل امنیتی کشور برشمرد و به توطئه‌های احتمالی دشمن در سال جاری و آینده اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: معاون امنیتی داخلی وزارت اطلاعات تاکید کردند که شرایط امنیتی کشور عالی است و عمده مسائل تحت رصد و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار دارد.

وی با اشاره به تشریح پشت صحنه اغتشاشات سال ۱۴۰۱ توسط معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات یادآور شد: ایشان بر اساس تحلیل راهبردی مسائل سال ۱۴۰۱، آن را نتیجه جنگ ادراکی و ترکیبی دشمن دانستند و پشت صحنه بسیاری از توطئه‌های علیه کشور را رژیم صهیونیستی برشمردند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین اعلام شد قدرت تهاجی ایران بالا است و دشمن به دنبال کاهش اقتدار نظام، تولید نارضایتی و جریان سازی در داخل کشور است. اما علت شکست پروژه‌های براندازی دشمن، همراه نشدن مردم با براندازان است.

رضایی تصریح کرد: در این نشست اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدگاه‌های خود را در ارتباط با مسائل امنیتی کشور بیان کرده و بر لزوم تقویت جامعه اطلاعاتی نیز تاکید کردند.

وی با اشاره به بخش دوم نشست عصر امروز با حضور اعضای شورای تامین خراسان رضوی، گفت: ابتدا استاندار خراسان رضوی گزارشی از وضعیت امنیتی استان به اعضاء ارائه داد و برخی از تهدیدات امنیتی در شرق کشور را برشمرد. در ادامه برخی از اعضای شورای تامین از جمله فرمانده قرارگاه انصار، فرمانده قرارگاه ثامن الائمه (ع)، مدیرکل اطلاعات، فرمانده فراجا استان، فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، جانشین سپاه استان، فرمانده مرزبانی استان، میثم ظهوریان نماینده مردم مشهد در مجلس، گزارشی از حوزه فعالیت خود، مشکلات، چالش‌ها و فرصت‌ها بیان کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تقدیر اعضای کمیسیون از شورای تامین برای حفظ امنیت استان به ویژه حرم رضوی اظهار داشت: حجم تهدیدات نشان دهنده موفقیت شورای تامین استان در مسوولیت‌های محوله است. البته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آمادگی دارد برای رفع اشکلات در حوزه تقنینی و نظارتی و ارتقاء امنیت، برای اصلاح برخی از قوانین با هدف بازدارنده شدن جرائم، همکاری لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه مطالبه جدی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، انساد مرز در شرق کشور است، تاکید کرد: البته از تلاش‌های انجام شده در این زمینه شده تقدیر می‌شود ولی انتظار می‌رود انسداد مرز‌ها تکمیل شود.

رضایی با اشاره به موضوع اتباع بیگانه که در مجلس دوازدهم مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت، ادامه داد: در این نشست به این موضوع تاکید شد که زندان‌ها در شهر‌های مختلف باید به خارج از شهر‌ها منتقل شوند و کمیسیون امنیت ملی کمیته‌ای برای بررسی مشکلات مرزی شرق کشور به جمع سایر کمیته‌های خود اضافه خواهد کرد. همچنین هزینه نگهداری سلاح باید افزایش یابد و در این زمینه باید قوانین بازنگری شوند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: هوشمندسازی مرز‌ها و تقویت بودجه دفاعی از موارد دیگری بود که در جلسه عصر امروز مورد بررسی و تاکید قرار گرفت و با توجه به افزایش بودجه مورد نظر دفاعی و امنیتی، انتظار داریم شاخص‌های امنیتی در کشور به ویژه در شرق کشور ارتقاء داده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر