صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۱ - ۲۹ تير ۱۴۰۳

اسلامی: چارچوب ایران در مواجهه با آژانس پادمان و NPT است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون گفت: آقای اسلامی درباره مواجهه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که چارچوب ما در مواجهه با آژانس، پادمان و NPT است و بخشی از مسائل ما با آژانس حل شده است.
کد خبر : 922836

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست تقنینی و نظارتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز جمعه ۲۹ تیرماه با حضور محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در مشهد برگزار شد.

ابراهیم رضایی سخنگویی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در توضیح این جلسه، گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس دوازدهم در راستای انجام وظیفه تقنینی و ‌نظارتی و خدمت رسانی به ملت در مشهد مقدس و ‌در جوار حرم ثامن الحجج موضوعات مطروحه را دنبال می کند.

وی در ادامه به حضور محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه امروز اشاره کرد و افزود: رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه امروز گزارش مبسوطی از عملکرد سازمان در طول سه سال اخیر ارایه کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آقای اسلامی ضمن ارایه گزارش خود به تحول صنعت هسته ای کشور اشاره کرد و گفت ما در آغاز به کار دولت سیزدهم سند راهبردی سازمان را تصویب کردیم که چارچوب فعالیت سازمان را مشخص کرد.

رضایی افزود: رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین به دستاوردهای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها اشاره کرد ‌گفت «قانون اقدام راهبردی برای لغو‌ تحریم ها کمک کرد تا سازمان انرژی اتمی با قوت بیشتری حرکت کند.»

وی افزود: آقای اسلامی همچنین به آثار فاخر هنری در ارتباط با صنعت هسته ای در تامین امنیت مراکز هسته ای، توسعه سامانه های پرتودهی جهت کاربری در صنایع کشاورزی، مواد غذایی، درمانی و رادیو داروها اشاره کرد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم اظهار کرد: رییس سازمان انرژی اتمی علاوه بر ارایه توضیحاتی پیرامون روابط ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت «مشکل بدهی بابت ساخت نیروگاه اتمی بوشهر حل شده و واحد ساخت ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر در حال انجام است.» اسلامی همچنین یادآور شد «سازمان در حال برنامه ریزی برای حرکت به سمت تامین ۲۰ هزار مگابایت برق هسته ای است.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ‌‌سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: در ادامه نشست امروز کمیته های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تعیین تکلیف شدند، بر اساس رای نمایندگان حاضر در جلسه کمیته های امنیت، دفاعی، روابط خارجی، حقوق بشر و هسته ای تشکیل شد البته انتخاب روسای کمیته ها به جلسات بعد موکول شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر