صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تقدیر «نردبان» شبکه مستند از کارکنان فداکار صنعت نفت کشور

تجربه مستندسازی با خطر آتش‌سوزی به روایت نادر مظلومیجدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی نردبان درباره تجربه فیلمسازی مستند با موضوع «نفت» بوده و سختی‌های کارکردن در این حوزه را مرور می‌کند.
کد خبر : 922832

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکصد و نود و هفتمین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان»، امروز جمعه ۲۹ تیرماه روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.

گفت وگو با نادر مظلومی و مروری بر هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند اصلی‌ترین بخش‌های این قسمت از نردبان است.

نادر مظلومی فیلمبردار و مستندساز، با حضور در نردبان و گفتگو با حامد شکیبانیا، درباره تجربه فیلمسازی مستند با موضوع «نفت» سخن می‌گوید.

در این بخش، همچنین برش‌هایی از فیلم‌های مستند «گاز، آتش، باد»، «معبر آتشین»، «سرزمین آتش»، «تندیس شناور» و «شعله‌های شوم» به نمایش گذاشته می‌شود. صنعت نفت در ایران سابقه‌ای طولانی داشته و کارگران و مهندسین شاغل در این بخش زحمات طاقت‌فرسایی را به ویژه در فصول گرم سال متحمل می‌شوند. احتمال وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده و کار در زیرزمین از جمله خطراتی است که همواره جان آنها را تهدید می‌کند.

این قسمت از نردبان با مروری بر سختی‌های تولید مستند در این حوزه، به کارگران نفتی کشور تقدیم شده و زحمات آنان را ارج نهاده است. بخش دیگری از برنامه نردبان این هفته اختصاص به هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند داشته و مروری بر نشست خبری این رویداد که در هفته جاری با حضور حسین زارع‌زاده دبیر آن برگزار شد، دارد.

هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند در بخش‌های فیلم مستند، مجموعه مستند، عکس، مستندنگاری و بخش ویژه غزه فعالیت خود را آغاز کرده و فراخوان آن تا ۲۵ مردادماه ادامه خواهد داشت. حسین زارع‌زاده مدیر شبکه مستند در نشست خبری این رویداد، جزئیاتی از برگزاری آن را تشریح کرد.

«کارگاه تجربه» نیز به عکاسی ماجراجویانه اختصاص داشته و همراه با جیمی چین به این رشته هنری می‌پردازد. برنامه تلویزیونی «نردبان» تلاش می‌کند با نگاهی تخصصی به فیلم و عکس مستند، مروری بر آثار ایرانی و خارجی این حوزه داشته باشد. این برنامه با اجرای حامد شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با بخش‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود و بازپخش آن شنبه‌ها ساعت ۰۰:۰۰ و ۱۴:۳۰ است.

انتهای پیام/

ارسال نظر