صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۷ - ۲۸ تير ۱۴۰۳

مخالفت قاطع کنست با تشکیل کشور فلسطین

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) چهارشنبه شب با اکثریت قاطع به مصوبه «مخالفت اسرائیل با تشکیل کشور فلسطین» رأی داد.
کد خبر : 922774

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رئیس حزب هیمین همملختی (راست رسمی) گیدئون سعر با اشاره به تصویب مصوبه مخالفت با تشکیل کشور فلسطین در منطقه غرب اردن گفت که این امر نشان داد که فشار بین‌المللی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین موفق نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، همزمان با تداوم تجاوز اسرائیل به غزه و کرانه باختری، اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی با اکثریت قاطع مصوبه مذکور را تایید کردند.

۶۸ عضو کنست به مصوبه مخالفت با تشکیل کشور مستقل فلسطین رای مثبت و تنها ۹ نماینده به آن رای منفی دادند. بر اساس این گزارش، اعضای حزب اپوزیسیون اسرائیل به ریاست یائیر لاپید، برای اجتناب از حمایت از این اقدام، جلسه را ترک کردند، اگرچه لاپید قبلاً به نفع «راه حل دو کشوری» صحبت کرده بود.



در این مصوبه آمده است که کنست به شدت با ایجاد یک کشور فلسطینی در غرب اردن مخالف است و بر این باور است تاسیس یک کشور فلسطینی در قلب سرزمین اسرائیل تهدیدی موجودیتی برای شهروندان اسرائیل است و به تداوم درگیری اسرائیلی _ فلسطینی و بی‌ثباتی منطقه منجر خواهد شد.

۲۱ فوریه گذشته نیز پارلمان رژیم صهیونیستی با اکثریت قاطع از لایحه کابینه مبنی بر رد به رسمیت‌شناختن یک‌جانبه کشور فلسطین حمایت کرد و ۹۹ عضو کنست به آن رای مثبت و تنها ۹ عضو با آن مخالفت کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر