صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

80 درصد داوطلبان حائز شرایط آزمون دستیاری پزشکی برای انتخاب رشته شدند

روابط عمومی معاونت آموزشی در پی اعتراضات اخیر بعضی از متقاضیان آزمون دستیاری پنجاه و یکم اطلاعیه ای را صادر کرد.
کد خبر : 922767
روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت؛
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، روابط عمومی معاونت آموزشی در پی اعتراضات اخیر بعضی از متقاضیان آزمون دستیاری پنجاه و یکم اطلاعیه ای را صادر کرد.
متن اطلاعیه به شرح ذیل است:
 
1-  برای طراحی سوالات آزمون پذیرش دستیاری که همه ساله در اردیبهشت ماه برگزار می شود از ماه ها قبل روند طراحی بدین شکل آغاز می شود که از کلیه کلان مناطق کشور طی استعلامی که صورت می گیرد از اعضای هیئت علمی مختلف دانشگاه های علوم پزشکی که در مسیر طراحی و آزمون ها شناخت و آشنایی کامل دارند درخواست می شود که سوالات خود را در هر رشته تخصصی و با تعداد مشخص به خود دانشگاه و کلان منطقه ارائه کنند.
 
2-  حدود 10 هزار و 500 نفر در آزمون حضور داشتند که خوشبختانه حدود 80 درصد از داوطلبان حائز حداقل نمره لازم برای انتخاب رشته و ادامه تحصیل دستیاری شدند که این میزان ده درصد بیش از سال های گذشته نیز بوده است.
 
3-  سوالات آزمون توسط مجرب ترین اساتید کشور طرح شده و در چهار مرحله از نظر دقت طراحی و انطباق با منابع پایش و نظارت شده است و داوطلب نیز به صورت قانونی فرصت دارند در مرحله ی بررسی اعتراضات آزمون دستیاری اعتراض خود را به مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام نمایند و در این آزمون امسال نیزح روند بررسی اعتراضات توسط هیات ممتحنه بورد با دقت بررسی شد و 2 سوال مورد پذیرش قرار گرفت و نمره ی آن برای تمامی داوطلبان اعمال شد.
 
4-  علی رغم تمام این بررسی ها، اعتراض مجدد برخی از داوطلبان مورد رسیدگی و بازبینی مجدد قرار گرفته که طی دو جلسه با حضور نمایندگان این داوطلبان پاسخ های علمی در پاسخ به شبهات برخی سوالات به آنها داده شده است.
 
5-   بر اساس هماهنگی های انجام شده نیز پاسخ علمی به تمام شبهات برخی سوالات توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت در دسترس مسئولان دیوان عدالت اداری قرار خواهد گرفت.
 
6-  در صورتی که پس از بررسی نهایی سوالات تغییری در نتایج رخ دهد، نتایج آن هفته ی آینده از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir  اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر