صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۵ - ۲۸ تير ۱۴۰۳
تهدید رژیم صهیونیستی توسط مشاور رهبر انقلاب؛

سرلشکر صفوی: اگر مسیر راهپیمایی اربعین به سمت قدس تغییر کند چه‌کسی توان مقاومت دارد؟

مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: اگر ۲۰ میلیون نفر زائر اربعین یک مقداری مسیر خود را تغییر دهند و به سمت قدس بروند برای آزادی فلسطین، چه کسی می‌تواند در برابرشان مقاومت کند؟ واقعاً فکر کنید آیا اسرائیلی‌ها می‌توانند در برابر ۲۰ میلیون نفر جمعیت مقاومت کنند؟
کد خبر : 922765

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مراسم عزاداری آستان مقدس امامزادگان عینعلی و زینعلی علیهماالسلام در منطقه پونک تهران با بیان اینکه از حماسه و رخداد کربلا و روز عاشورا در سال ۶۱ هجری قمری، ۱۳۸۵ سال قمری می‌گذرد، اظهار داشت: باید تحلیل کنیم که این حماسه و رخداد چه تاثیری در جهان و چه تاثیری در کشور خودمان داشته است، روی عبرت‌ها و بصیرت‌های محرم فکر کنیم.

مشاور عالی فرمانده کل قوا به ۵ رابطه محرم با پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی دفاع مقدس، پیروزی جبهه مقاومت و آزادی قدس شریف، رابطه محرم حسینی با قیام حضرت مهدی علیه السلام و رابطه امام حسین(ع) با خود و خانواده خودمان اشاره کرد و گفت: تاسوعا و عاشورای محرم سال ۵۷ مصادف با نوزدهم یا بیستم آذرماه سال ۱۳۵۷ بود که راهپیمایی چند میلیونی در تهران و سراسر کشور برگزار شد. در آن راهپیمایی چند میلیون نفری اعلامیه‌ای صادر و توسط آیت الله شهید بهشتی قرائت شد که ۱۷ بند داشت بعد هم حضرت امام خمینی در رابطه با محرم سال ۵۷ اعلامیه دادند.

سرلشکر رحیم‌صفوی در ادامه به تشریح رابطه محرم با دفاع مقدس پرداخت و خاطرنشان کرد: به عنوان کسی که از روز اول تا آخر جنگ حضور داشتم می‌گویم بدون عنایات خداوند متعال و توجهات حضرات ۱۴ معصوم سلام الله علیهم اجمعین و فرماندهی و رهنمود‌های حضرت امام خمینی (ره) و حضور مردم، جنگ به پیروزی نمی‌رسید.

این فرمانده عالی دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه ما در جنگ، فکر، عقلانیت و قدرت هم داشتیم تصریح کرد: اگرچه ما فکر و طرح‌ریزی می‌کردیم، نقشه می‌ریختیم و نقاط ضعف و قوت دشمن را شناسایی می‌کردیم و نقاط قوت خودمان را به ضعف دشمن می‌زدیم، ولی آنجا که گیر می‌افتادیم ۱۴ معصوم به کمکمان می‌آمدند.

سرلشکر رحیم‌صفوی ادامه داد: بعد از عملیات والفجر ۸ خدمت آیت الله العظمی بهاءالدینی رحمت الله علیه رسیدیم، به ایشان عرض کردیم رمز عملیات فاو را «یا فاطمه الزهرا» گذاشتیم، ایشان فرمودند بله اگر حضرت زهرا سلام الله بیایند کمک شما پدرشان را هم کمک شما می‌آورند، همسرشان امیرالمومنین (ع) را هم می‌آورند و فرزندانشان را و حضرت بقیه الله را هم کمک شما می‌آورند. از همه مهمتر خداوند هم به کمک شما می‌آید، چون هر کس حضرت زهرا را دوست داشته باشد خدا هم او را دوست دارد، پیروزی دفاع مقدس بدون عقلانیت، تدبیر و بدون عنایت خداوند متعال و ۱۴ معصوم شدنی نبود.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه محصول ۸ سال دفاع مقدس، جبهه مقاومت را تشکیل داد گفت: محصول فداکاری ایران به لبنان منتقل شد و حزب الله لبنان و بعد انصارالله یمن را تشکیل داد. داعشی‌ها را چه کسی براندازی کرد؟ داعش را رهبری ایران و حاج قاسم سلیمانی به کمک ارتش‌های سوریه و عراق شکست دادند. حاج قاسم سلیمانی نیرو‌های حشدالشعبی را مانند بسیج خودمان با استفاده از ۷۰ هزار نفر نیروی مردمی تشکیل داد، در سوریه هم بسیج مردمی را شکل داد.

سرلشکر رحیم‌صفوی با اشاره به جنایت و نسل کشی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه اظهار کرد: تا روز گذشته مردم مظلوم فلسطین در غزه ۳۸ هزار نفر شهید و بیش از ۸۰ هزار نفر مجروح داده‌اند، شهر غزه یک قطعه زمین محدود با وسعت ۳۶۰ کیلومتر مربع است و این تعداد شهید و مجروح برای این سرزمین کوچک بسیار زیاد است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا افزود: حدود ۱۵ هزار نفر هنوز زیر آوار‌ها در غزه هستند و آنها را بیرون نیاورده‌اند. از این ۳۸ هزار نفر شهید، ۲۰ هزار نفر کودکان و زنان هستند. خیلی عجیب است، اما عقب نشینی نکردند و ایستادگی کردند. این مردم مقاومت را از چه کسی غیر از مقاومت هشت ساله زنان و مردان ایران آموختند؟

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با طرح این سؤال که آیا آزادی فلسطین از مسیر امام حسین (ع) می‌گذرد؟ به جمله تاریخی امام خمینی (ره) اشاره کرد که فرمودند: «راه قدس از کربلا می‌گذرد».

سرلشکر رحیم‌صفوی ادامه داد: یک ماه دیگر اربعین شهدای کربلاست و ۱۰ تا ۲۰ میلیون نفر از کشور‌های مختلف و حتی اهل تسنن و مسیحی‌ها از نجف به کربلا راهپیمایی می‌کنند، اگر این ۲۰ میلیون نفر یک مقداری مسیر خود را تغییر دهند و به سمت قدس بروند برای آزادی فلسطین، چه کسی می‌تواند در برابرشان مقاومت کند؟ واقعاً فکر کنید آیا اسرائیلی‌ها می‌توانند در برابر ۲۰ میلیون نفر جمعیت مقاومت کنند؟

مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق خاطرنشان کرد: ایران پس از شهادت سردار زاهدی و همراهانشان بین ۲۰۰ الی ۳۰۰ موشک و پهپاد به سمت اسرائیل شلیک کرد و آنها نتوانستند کاری کنند، حتی آمریکایی‌ها به کمک آمدند، کل ظرفیت سنتکام و بخشی از توان یوروکام و ۲۰۰ فروند هواپیما وسامانه‌های پدافندی را پای کار آوردند، از کشور‌های عربی از جمله اردن کمک گرفتند، ناتو را آوردند، اما شکست خوردند.

سرلشکر رحیم‌صفوی وی با تأکید بر اراده و قدرت تصمیم گیری فرمانده معظم کل قوا در این عملیات گفت: مقام معظم رهبری تصمیمی گرفتند که در طول حیات ننگین و منحوس رژیم صهیونیستی طی ۷۸ سال گذشته از سال ۱۹۴۸ تاکنون بی سابقه بود و هیچ رهبری و هیچ کشوری جرئت آن را نداشتند. نه یک عدد و نه دو عدد بلکه ۲۰۰ تا ۳۰۰ موشک و پهپاد به اسرائیل شلیک کردن شوخی نیست، اسرائیل یعنی آمریکا و ناتو.

مشاور عالی فرمانده کل قوا در تحلیل رابطه محرم با آزادی فلسطین خاطرنشان کرد: من قبل از انقلاب از ایران فراری بودم و در جبهه سوریه، لبنان و در میان مبارزان فلسطینی بودم. برخی از آنها آن زمان نماز نمی‌خواندند و عقاید غیر اسلامی داشتند. ما می‌گفتیم راه آزادی قدس از مسیر اسلام و قرآن می‌گذرد آن موقع از اهل بیت با آنها صحبت نمی‌کردیم. می‌گفتیم اگر نماز بخوانید می‌توانید راه قدس را باز کنید. می‌گفتند قدس را که آزاد کردیم نماز می‌خوانیم. ما هم می‌گفتیم باید نماز بخوانید تا بشود قدس را آزاد کنیم.

سرلشکر رحیم‌صفوی با بیان اینکه به حول و قوه الهی مسیر آزادی قدس شریف احتمالاً همین مسیر ایران، عراق، سوریه و لبنان است گفت: ما زمان آن را نمی‌دانیم، ولی حضرت آقا دو پیغام دادند، یکی فرمودند رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده را نمی‌بیند و یکی هم به سازمان اوقاف سوریه گفتند انشالله نماز جماعت را در قدس با هم می‌خوانیم.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه رهبر انقلاب یک رهبر سیاسی و یک رهبر معنوی هستند ادامه داد: ایشان مثل حضرت امام که فرمودند صدای شکسته شدن استخوان‌های مارکسیسم لنینیسم شنیده می‌شود این جملات را فرمودند. حضرت امام در نامه‌ای که به گورباچف نوشتند فروپاشی شوروی را پیش بینی کرده بودند در حالی که هیچ کسی غیر از امام نه آمریکایی‌ها و نه هیچکس دیگر این پیش‌بینی را نکرده بود، اما محقق شد.

سرلشکر رحیم‌صفوی در بیان رابطه میان قیام امام حسین علیه السلام با قیام حضرت مهدی (عج) یادآور شد: ما از علمای بزرگوار شنیده‌ایم که حضرت مهدی وقتی در کنار خانه کعبه اعلام حضور می‌کنند می‌فرمایند: «أَلا یَا أَهلَ الْعالَم إِنَّ جَدِّیَ الْحُسَین قتل عَطشاناً و یا اهل العالم انا ابن الحسین»، من فرزند حسین هستم، پس قبل از ظهور حضرت مهدی مردم عالم باید امام حسین را بشناسند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با طرح این سوال که چگونه مردم جهان امام حسین را خواهند شناخت به راهپیمایی عظیم اربعین اشاره کرد و گفت: ۲۰ میلیون نفر در این راهپیمایی شرکت می‌کنند و این مردم دنیا را متعجب کرده است. اربعین رخداد عجیبی است. همه می‌آیند، حتی اهل تسنن، مسیحی‌ها و اروپایی‌ها می‌آیند و این باعث می‌شود که مردم جهان امام حسین را بشناسند تا وقتی حضرت حجت فرمود: «انا ابن الحسین» همه فرزندش را بشناسند.

سرلشکر رحیم‌صفوی با تأکید بر اینکه ما باید رابطه خودمان را با امام حسین روشن کنیم گفت: باید ببینیم اندیشه و تفکرمان، اخلاق و رفتارمان و عملکرد و کارهایمان چقدر به امام حسین علیه السلام نزدیک است، ما چقدر به امام حسین (ع) و حضرات معصومین معرفت داریم؟ آیا ما شیعیان کم معرفت یا بی‌معرفتی هستیم؟ روی آن فکر کنید.

مشاور عالی فرمانده کل قوا در پایان سخنان خود گفت: در این روز‌ها و شب‌های محرم برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی و سلامتی و شادابی مقام معظم رهبری و برای موفقیت دولت جدید در این شرایط پیچیده داخلی، منطقه‌ای و بین المللی دعا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر