صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کلید اولیه سوالات نوبت دوم کنکور سراسری منتشر شد

کلید اولیه سوالات نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه های آزمایشی پنجگانه منتشر شد.
کد خبر : 922654

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، داوطلبان تا ۳ مردادماه فرصت دارند سوالات خود را درباره کلید آزمون طرح کنند.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳، در گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی در بعدازظهر پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ و در گروه علوم تجربی در صبح جمعه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ در ۴۰۸ شهرستان، ۵۲۵ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یک هزار و ۷۴۷ حوزه فرعی برگزار شد.

۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر در نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۲۰ هزار و ۵۵۷ نفر زن و ۳۶۳ هزار و ۶۵۷ نفر مرد هستند. به این ترتیب ۶۳ درصد داوطلبان را زنان و ۳۷ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند.

بر اساس آمار در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۱۲۵ هزار و ۱۱۹ نفر، در گروه آزمایشی علوم انسانی ۲۷۰ هزار و ۷۵۲ نفر، در گروه آزمایشی هنر ۴۶ هزار و ۳۱ نفر، در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۷۰ هزار و ۹۲۲ نفر و در گروه آزمایشی علوم تجربی ۴۷۱ هزار و ۳۹۰ نفر شرکت کرده‌اند.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده اند و داوطلبان به سوالات دروس تخصصی پاسخ داده اند. دفترچه سوالات آزمون اختصاصی نیز در گروه‌های آزمایشی پنجگانه علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی در سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر شده است.

کلید اولیه نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ بر روی سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار دارد و داوطلبان می‌توانند از امروز تا ۳ مرداد هر گونه مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون دارند، منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به سازمان ملی سنجش اعلام کنند.

دفترچه سوالات تمام گروه‌های آزمایشی خارج از کشور روی سایت سازمان ملی سنجش قرار گرفته و کلید اولیه آن نیز روز یکشنبه ۳۱ تیرماه منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر