صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نیکوکار خبر داد؛

۲۵۰۰ عنوان مجرمانه احصا شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: به مسئولین قضایی توصیه می‌شود با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از اعزام متهمینی که قادر به سپرده تامین کیفری هستند جلوگیری شود.
کد خبر : 922595

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابوالفضل نیکوکار، در جشن گل‌ریزان برای آزادی زندانیان در شهرستان قدس در جمع خیرین بیان داشت: تورم عناوین مجرمانه در قوانین متفرق منشأ تقنینی دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران اظهار داشت: علت افزایش زندانیان را باید در مجموعه اقدامات دستگاه‌های اجرایی، تقنینی و قضائی دنبال کرد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ عنوان مجرمانه احصا شده است که هزار و ۸۰۰ عنوان آن در دادگستری و اداره زندان‌ها ثبت شده است.

نیکوکار در پاسخ به سوال مطرح شده که آیا تورم با افزایش ورودی جرم سرقت به مراجع قضائی مرتبط است، گفت: مطالعات صورت گرفته این موضوع را تأیید می‌کند، علل اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی در افزایش نرخ ورودی افراد به زندان‌ها تأثیر دارد.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: به همکاران قضائی توصیه می‌کنم که بر اساس سیاست‌های قضائی و همچنین دستور ریاست قوه قضائیه و تاکید رئیس کل دادگستری استان تهران حتی‌الامکان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از اعزام متهمانی که قادر به سپرده تأمین کیفری هستند به زندان‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر