صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

امید به کاهش قربانیان تصادف با تقویت بازدارندگی جرائم رانندگی + فیلم

اجرای نرخ جدید جرائم آغاز شده و واکنش‌های بسیاری در بر داشته و عده کثیری افزایش نرخ جریمه را بازدارنده می‌دانند.
کد خبر : 922589

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اجرای نرخ جدید جرائم واکنش‌های بسیاری را در برداشته است و بسیاری معتقدند که افزایش رقم جریمه بازدارنده خواهد بود و رانندگان را ملزم به رعایت مقررات می‌کند.

امید به کاهش قربانیان تصادفات با تقویت بازدارندگی جرائم رانندگی

سردار محمدباقر سلیمی معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به مصوبه افزایش نرخ جرائم رانندگی اظهار داشت: کنترل تخلفات رانندگی و اجرای مقررات یکی از ارکان اساسی انضباط و ایمنی ترافیک در سطح جهان است، برهمین اساس در مواد 21 و22 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، جدول جرائم رانندگی پیش بینی گردیده و باهدف توسعه انضباط ترافیک، پیشگیری از رفتارهای پرخطر رانندگی و ارتقاء ایمنی تردد پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای شرح وظایف قانونی با استفاده از روش های سنتی و هوشمند نسبت به کنترل تخلفات اقدام می نماید.

وی افزود: بر مبنای مستندات قانونی، قانونگذار به منظور حفظ آثار بازدارندگی جرائم رانندگی تعدیل جرائم رانندگی را براساس نرخ تورم سالیانه پیش بینی نموده است.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: در خرداد ماه سال جاری پس از بررسی های کارشناسی و تحلیل وضعیت رفتارهای ترافیکی وتصادفات و جانباختگان ناشی از آن در سطح کشور، جدول جدید جرائم رانندگی با لحاظ ظرفیت های قانونی فوق و همچنین در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و زیرساختی تعدیل و به تصویب هیئت دولت رسیده است.

سردار سلیمی ادامه داد: جدول جدید جرائم رانندگی پس از به روزرسانی سامانه های هوشمند از روز شنبه 23 تیرماه در سطح کشور به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

وی اذعان داشت: تخلفات رانندگی زمینه ساز بروز حوادث رانندگی است و به تعبیری هر تصادف نتیجه یک تخلف است و کوچکترین یا ساده‌ترین تخلفات رانندگی هم که گاهی در ذهن برخی از افراد کم اهمیت جلوه داده می شوند می‌تواند یک حادثه تلخ و سنگین را به دنبال داشته باشد.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا تاکید کرد: همکاران ما به دنبال کشف تخلف و اعمال قانون بیشتر نیستند ولی بر حسب وظیفه اگر در کنترل‌ها و نظم بخشی ترافیکی شاهد تخلفی باشند انتظار و خواست جامعه از ما این است که قوانین و مقررات راهنمایی رانندگی را به دقت نظارت و اجرا نماییم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیوستن همه هم وطنان عزیز به پویش نه به تخلف نه به جریمه شاهد رفتارهای مطلوب ترافیکی در رانندگی باشیم و افزایش نرخ جرائم رانندگی، بازدارندگی لازم را برای معدود افراد قانون گریز ایجاد و کاهش تصادفات و جانباختگان ناشی از آن را در پی داشته باشد.

در ادامه فیلم واکنش‌ شهروندان و سخنان پلیس را ببینید؛

انتهای پیام/

ارسال نظر