صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۳۵ - ۲۶ تير ۱۴۰۳

لاوروف: تن دادن آلمان به خواست آمریکا نشانه حقارت است

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه امروز سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد به انتقاد از آلمان پرداخت و تن دادن برلین به خواسته های واشنگتن را نشانه حقارت آن کشور دانست.
کد خبر : 922543

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لاوروف که کشورش ریاست شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه جاری میلادی را برعهده دارد، در نشست این شورا با محوریت چند جانبه گرایی گفت: تصمیم آلمان در تسلیم شدن در برابر آمریکا برای استقرار موشک های دوربرد آمریکایی در خاک خود نشانگر حقارت آن کشور است.

لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ بین کشورش و اوکراین اشاره کرد و گفت: روسیه آماده است برای حل بحران کنونی اوکراین، بدنبال یافتن توازن منافع باشد. روسیه از همه علاقه‌مندان به فائق آمدن بر بحران اوکراین می‌خواهد که مشکل حقوق روس‌ها و دیگر اقلیت‌های ملی مستقر در این کشور را در پیشنهادات خود در نظر گیرند.

وزیر امورخارجه روسیه در نشست شورای امنیت از تلاش های فرامنطقه ای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هم انتقاد کرد و گفت: زیرساخت های نظامی ناتو با هدف تضعیف معماری اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا «آسه‌آن» (ASEAN )، به سمت منطقه اقیانوس آرام در حال پیشروی است.

لاوروف همچنین از سیاست روسیه هراسی انتقاد و تصریح کرد: حل بحران کنونی اروپا باید با گام‌های مشخصی به منظور رفع تهدیدهای روسیه که از غرب نشات می‌گیرد، همراه باشد.

وی به عنوان رئیس شورای امنیت سازمان ملل، در سطح وزیران با موضوع «همکاری چندجانبه به نفع استقرار نظم جهانی عادلانه تر، دموکراتیک تر و پایدارتر» مناظره هایی را برگزار می کند.

روسیه که دارای کرسی دائمی از ۱۵ کرسی شورای امنیت سازمان ملل متحداست، در اول ژوئیه برای اولین بار از آوریل ۲۰۲۳، ریاست دوره ای یک ماهه این شورا را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر