صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مرکز فضایی موشک در پکن افتتاح می‌شود

چین پروژه خیابان موشک پکن را در شهر الکترونیکی پایتخت این کشور با هدف ایجاد یک مرکز تحقیقات علمی و تولید برای حمایت از توسعه فضای تجاری راه اندازی می‌کند.
کد خبر : 922383

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، شرکت‌های تجاری موشک‌های خصوصی چین که مقر آنها در پکن است، سال گذشته مجموعا ۱۳ پرتاب فضایی را انجام دادند و شهر الکترونیکی پکن میزبان مجموعه‌ای از بیش از ۷۰ شرکت هوافضا است که ۷۵ درصد از تولیدکنندگان خصوصی راکت چین را شامل می‌شود.

در همین راستا، دولت چین اخیرا بیانیه‌ای مبتنی بر افتتاح خیابان راکت پکن را در پایخت این کشور اعلام کرد. این اقدام با هدف تقویت توسعه فضایی تجاری در چین صورت گرفته است.

توسعه زیرساخت‌ها و امکانات، جذب سرمایه‌گذاری و شتاب‌دهی به نوآوری، بهبود همکاری‌ها و تبادل دانش و افزایش سهم چین در بازار فضایی تجاری از جمله اهداف درنظر گرفته شده برای این پروژه است.

خیابان راکت پکن به عنوان یک محوطه کسب و کار و نوآوری فضایی در نظر گرفته شده که مجهز به مراکز تحقیق و توسعه، آزمایشگاه‌های پیشرفته، سالن‌های نمایش و غرفه‌های شرکت‌های فناوری فضایی است. هدف ایجاد یک محیط مناسب برای شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ‌های فعال در حوزه فضایی است.

 دولت چین با ایجاد این محیط همچنین امیدوار است، شاهد جریان بیشتر سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در صنعت فضایی تجاری باشد. همچنین تسهیل ورود ایده‌های جدید و کمک به تبدیل آنها به محصولات و خدمات واقعی در دستور کار قرار دارد.

این خیابان به عنوان یک مرکز تجمع شرکت‌های فضایی و متخصصان این حوزه عمل می‌کند. این امر امکان تعامل و همکاری بیشتر بین شرکت‌های مهم و در عین حال مختلف صنعت فضایی را فراهم می‌کند و به اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات کمک خواهد کرد.

در سال‌های اخیر، چین سرمایه‌گذاری قابل توجهی در توسعه قابلیت‌های فضایی خود انجام داده و افتتاح خیابان راکت پکن گامی دیگر در جهت افزایش نفوذ چین در این حوزه و تبدیل شدن به یک مهره تأثیرگذار در عرصه فضای تجاری جهانی است.

 این طرح نشان دهنده تمرکز و تعهد دولت چین به توسعه صنعت فضایی تجاری در این کشور است و انتظار می‌رود این اقدام منجر به ظهور شرکت‌های نوآور، افزایش جذب سرمایه‌گذاری و تقویت همکاری‌های بین‌المللی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر