صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۱ - ۲۴ تير ۱۴۰۳

نتیجه دور زدن مامیاشویلی و جایگاهی که متزلزل شد؛ کشتی‌گیری که مصدومش کردند!

دور زدن مامیاشویلی که خیلی‎‌ها همچنان او را در دنیای کشتی «مافیا» می‌دانند، تاوان سنگینی برای شامیل ممدوف خواهد داشت، فعلا کشتی‌گیر 65 کیلوگرم روسیه مصدوم اعلام شده و باید دید تبعات بعدی سرکشی‌اش چه خواهد بود.
کد خبر : 922348

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، قابل پیش‌بینی بود که باوجود درخواست شخصی شامیل ممدوف از کمیته بین‌المللی المپیک، هیچ کشتی‌گیری از روسیه به المپیک نیاید؛ چون مامیاشویلی این تصمیم را گرفته بود و اساسا بالاتر از حرف او، نباید تصمیمی گرفته شود.

برخی بر این باور بودند که ممدوف خارج از خاک روسیه تصمیم خود را مبنی بر حضور در المپیک، به IOC اعلام کرده، اما باتوجه به خبری که روز گذشته فدراسیون کشتی روسیه منتشر کرد مبنی بر اینکه شامیل ممدوف به دلیل آسیب‌دیدگی در المپیک کشتی نخواهد گرفت، مشخص کرد که نفر سوم وزن 65 کیلوگرم جهان در سال 2023، درحالی به کمیته بین‌المللی المپیک گفته قصد شرکت در المپیک را دارد که همچنان در روسیه است.

ممدوف تا پیش از اعلام رسمی IOC، سرحال و قبراق تمریناتش را دنبال می‌کرد و نمی‌خواست شانس حضور در المپیک و کسب مدال را از دست بدهد، اما حالا او مصدوم عنوان شده و چیزی که بیش از مسئله شامیل ممدوف پررنگ به نظر می‌رسد، دور زدن مامیاشویلی از سوی یک کشتی‌گیر است. به این شکل جایگاه مردی که از او همیشه به عنوان «رئیسِ در سایه» اتحادیه جهانی یاد می‌شد، در کشتی روسیه و جهان متزلزل شد.

و کسی که چنین مسئله‌ای را القا کرد، شامیل ممدوفی بود که برخلاف تصمیم فدراسیون کشتی روسیه، خواست در المپیک کشتی بگیرد. مامیاشویلی چند روز قبل‌تر‌، عنوان کرده بود که در پی ممانعت کمیته بین‌المللی المپیک از حضور کشتی‌گیران شاخص و عنوان‌دار این کشور در المپیک، کشتی روسیه المپیک را تحریم خواهد کرد و هیچ کشتی‌گیری از این کشور در پاریس حضور نخواهد داشت.

او بعد از رسانه‌ای شدن تصمیم شامیل ممدوف، گفته بود این تصمیم جمعی همه کشتی‌گیران روسیه بوده و خواسته بود با بیان این جمله، تاکید کند که تحریم المپیک، تصمیم شخصی او به عنوان رئیس فدراسیون نبوده و نظر همه کشتی‌گیران این کشور بوده است.

درحالیکه نامه‌ای که شامیل ممدوف به IOC زده و عنوان کرده قصد کشتی گرفتن در المپیک را دارد، اساسا با ادعای مامیاشویلی همخوانی ندارد.
هرچند که از نظر منطقی، با شرایطی که کمیته بین‌المللی المپیک پیش روی کشتی روسیه قرار داد، تحریم المپیک بهترین واکنشی بود که ابرقدرت کشتی جهان نسبت به این تصمیم تبعیض‌آمیز و سلب حق افتخارآفرینی کشتی‌گیران مدعی و عنوان‌دار، از خود نشان داد.

بعید به نظر می‌رسد تاوان سرپیچی از تصمیم کشتی روسیه و شخص بانفوذی چون مامیاشویلی، یک مصدومیت صرف باشد. در آینده مشخص می‌شود که آیا کشتی شامیل ممدوف به پایان خواهد رسید؟ خصوصا آنکه روس‌ها در این وزن چند کشتی‌گیر خوب دیگر از جمله عباس گاژی‌ماگمادوف به عنوان قهرمان 61 کیلوگرم اروپا و نایب‌قهرمان جهان، تغییر وزن داده و کشتی بسیار نزدیکی هم در انتخابی روسیه با شامیل ممدوف گرفته است.

گاژی‌ مراد رشیدوف هم دیگر مدعی جدی این وزن است که کم از شامیل ممدوف نیست. دست مامیاشویلی برای حذف شامیل ممدوف باز است اما باید دید رئیس فدراسیون کشتی روسیه از چه ابزاری برای عدم حضور کشتی‌گیر روس در المپیک استفاده کرده و اعلام مصدومیت او به اتحادیه جهانی، به معنای راضی کردنش برای همراهی با تصمیم جمعی کشتی روسیه بوده است؟

انتهای پیام/

برچسب ها: کشتی مافیا المپیک
ارسال نظر