صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری نخستین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری

نخستین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در تهران برگزار می شود.
کد خبر : 922295

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، با هدف آشنایی با فناوری‌های نوظهور و کاربرد آنها در آموزش و یادگیری، شناخت چالش‌ها و قابلیت و ایجاد محیط تعاملی و همکاری و نیز روش‌های سنجش و ارزشیابی مبتنی بر فناوری‌های نوظهور، اولین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناروی‌های شناختی در تهران برگزار می‌شود.

دراین همایش هوش مصنوعی و علوم شناختی، آموزش پزشکی و مهندسی، تولید محتوا و طراحی آموزشی، توسعه و بهسازی منابع انسانی، سنجش و ارزشیابی آموزشی، هوش مصنوعی در آینده آموزش و ملاحظات اخلاقی و نیز هوش مصنوعی و مدارس مورد گفتگو و تبادل نظر قرار می‌گیرد. 

به باور متخصصان استفاده از هوش مصنوعی در حوزه آموزش و یادگیری به‌عنوان عنصری تحول‌آفرین نه‌تن‌ها به بهبود کیفیت و کارآیی فرآیند آموزشی کمک کرده است بلکه تازه‌ترین فناوری‌ها و راهکار‌های هوشمندانه را در اختیار افراد مختلف قرار داده است. 

این تکنولوژی با تحلیل دقیق داده‌های آموزشی به ارتقا فرآیند ارزیابی دانشجویان و ارائه بازخورد فوری و مؤثر کمک می‌کند، همچنین استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا و سیستم‌های آموزشی هوشمند، مسیری نوآورانه را برای ارتقا محتوا‌ها و تکنولوژی‌های آموزشی فراهم می‌کند. 

کارشناسان معتقدند ترکیب هوش مصنوعی با آموزش سنتی و آنلاین باعث بهبود چشمگیر در کیفیت و کارآیی فرآیند آموزش و یادگیری می‌شود و نقش هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری به عنوان یک ابزار قدرتمند و نوآورانه، به ارتقا، سیستم‌های آموزشی و افزایش بهره‌وری در فرآیند یادگیری افراد کمک کرده و مسیری روشن برای آینده پر از امکانات و پیشرفت‌های بیشتر نشان داده است.

این رویداد ملی توسط دانشگاه علامه طباطبائی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و با همکاری و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و دانشگاه علم و صنعت هیجدم مهر ماه امسال در دانشکده روانشناسی و علوم تربینی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود. 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر