صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۵ - ۲۴ تير ۱۴۰۳

کنترل روزانه خروجی شرکت‌های تولیدکننده شیرخشک

مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه در حال حاضر دپوی شیرخشک در کشور زیاد است، در عین حال بر کنترل روزانه خروجی شرکت‌های تولید و توزیع کننده شیرخشک تاکید کرد.
کد خبر : 922236

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا رستمی با اشاره  به بحران حدود یک سال گذشته شیرخشک در کشور و تلاش انجام شده جهت ایجاد ثبات در بازار شیرخشک‌ها، گفت: کمبود شیرخشک در ماه جاری به ۴ محصول و برند رسیده است و به منظور رفع همین موضوع نیز ساختارسازی کرده‌ایم.

وی تاخیر در بازپرداخت بیمه‌ها را از دیگر مباحثی دانست که مسبب ایجاد مشکل برای چند قلم شیرخشک است و گفت: البته بازپرداخت بیمه‌ها نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده است و آن مواردی که در سامانه تی‌تک ثبت می‌کنند، مطالبات تا اردیبهشت ماه را دریافت کرده‌اند و بنابراین تاخیر‌های بیمه‌ها از پنج ماه به حدود ۵۰ روز رسیده است. البته با با برند‌های اصلی شیرخشک نیز توافق کرده‌ایم که تسویه‌ها سه ماهه انجام شود.

رستمی همچنین اصرار بر مصرف برند خاصی از شیرخشک از سوی مصرف‌کنندگان را از دیگر عوامل بروز برخی کمبود‌های موقتی خواند و گفت: در این زمینه نیز به فرهنگسازی نیاز است تا در مواقع لزوم از برند‌های جایگزین استفاده شود.

مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در پایان صحبت‌هایش گفت: بنابراین اگر کمبود موقتی برخی برند‌های خاص را کنار بگذاریم، دپوی شیرخشک کوپنی در استان‌ها روی هفت ماه و هشت ماه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر