صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۲۲ - ۲۴ تير ۱۴۰۳

سوء قصد به جان ترامپ/ ترور نافرجام ماند+ تصاویر

دونالد ترامپ در جریان سخنرانی در تجمع انتخاباتی خود در ایالت پنسیلوانیای آمریکا هدف تیراندازی قرار گرفت اما جان سالم به در برد.
کد خبر : 922205

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ساعات اولیه بامداد بود که رسانه‌های آمریکایی از سوء قصد به جان دونالد ترامپ در جریان سخنرانی در تجمع انتخاباتی خود در ایالت پنسیلوانیای آمریکا خبر دادند.

سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد که خطری جان رئيس جمهور پیشین آمریکا را تهدید نمی‌کند و او برای بررسی به یک مرکز درمانی محلی منتقل شده است. تصاویر منتشر شده از زمان تیراندازی، خون را روی صورت آقای ترامپ نشان می‌دهد.

ترامپ در یک پست در شبکه اجتماعی متعلق به خودش با عنوان «تروث مدیا» نوشت که گلوله به قسمت بالای گوش سمت راست او اصابت کرده است.

تصاویر منتشر شده از لحظه حادثه نشان می‌دهد که ترامپ در حالی که مشغول سخنرانی بود صدای شلیک چندین گلوله به گوش رسید و ناگهان رئيس جمهور آمریکا پشت تریبون محل سخنرانی زانو زد. لحظاتی بعد، وقتی دوباره ترامپ روی پاهایش ایستاد، تصاویر رد خون را روی صورت او نشان می‌داد. او همچنین در آن لحظات دست‌هایش را مشت کرده و فریادهایی را سر می‌داد. 

ترامپ بلافاصله با کمک نیروهای پلیس مخفی آمریکا از محل خارج و به یک مرکز درمانی منتقل شد تا مداوا آنجا روی او صورت گیرد. جو بایدن در بیانیه‌ای این حمله را محکوم و گفته است که تلاش کرده با ترامپ به صورت تلفنی صحبت کند.

به گفته دادستان محلی، مهاجم که هویت او هنوز اعلام نشده بلافاصله در پی شلیک نیروهای تک‌تیرانداز کشته شده است. همچنین یک نفر دیگر از حضار هم جان خود را از دست داده است. ضمن اینکه حال یکی دیگر از حاضرین در مراسم هم وخیم گزارش شده است.

ترامپ منطقه باتلر در پنسیلوانیا را ترک کرد

انتهای پیام/

ارسال نظر