صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری مطرح شد؛

جزئیات اعزام حداکثری زائران راهیان نور به غرب و شمال غرب کشور/ خدمات ویژه به زائران اربعین

نشست خبری راهیان نور با اعلام جزئیات ویژه اعزام‌ها به غرب و شمال غرب کشور و خدمات ویژه به زائران اربعین برگزار شد.
کد خبر : 922042

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری  راهیان نور کشور صبح امروز با موضوع ارائه گزارش عملکرد راهیان نور جنوب کشور و ارائه برنامه‌های راهیان نور غرب و شمالغرب با حضور سرهنگ روح‌الله حسین‌زاده دبیر ستاد راهیان نور بیست و سوم تیر ماه در سالن جلسات شهید صیاد شیرازی ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد.  

سرهنگ حسین‌زاده در این نشست  عنوان کرد:‌ ما از تاریخ یکم تیر ماه ۱۴۰۳ تا ششم مرداد ماه امسال اعزام حداکثری راهین نور به غرب و شمال غرب کشور را خواهیم داشت. استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی استان‌هایی هستند که زائران راهیان نور به این استان‌ها عزیمت خواهند کرد و ما به این عزیزان خدمات خواهیم داد. مجموعه‌های سپاه، ارتش و فراجا به طور خاص توسط کمیته‌هایی که در ستاد مرکزی راهیان نور تشکیل شده، کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه راهیان نور به کمک ۳۰ شرکت بیمه قرارداد بسته، گفت: اموالی که آنجا وجود دارد بیمه شده و مجموعه وزارت اقتصاد این زحمت را تقبل کرده است. در استان‌های مطرح شده ۲۳ یادمان خواهیم داشت که خدمات خواهند داد و اینها توسط قرارگاه‌های سپاه و بسیج، ارتش و فراجا فعال هستند. بیش از هزار خادم عزیز به صورت دوره‌ای دراین قرارگاه‌ها مستقر هستند. راویان ما مخصوصا روایان پیشکسوت، بومی و پیشمرگ اهل استان‌های کردستان، کرمانشاه به روایتگری دراین مسیر‌ها خواهند پرداخت و حماسه و ایثار هشت سال دفاع مقدس را بیان می‌کنند.

وی درباره پویش‌های راهیان نور گفت:‌امسال به صورت جدی طرح «نائب الشهید»، «من یک عکاس هستم» را دنبال کرده و هدایای به برگزیدگان تقدیم می‌شود، گفت: در حوزه روایتگری هم ویژه برنامه «با این ستاره‌ها» پیش بینی شده که باحضور فرماندهان دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: حدود ۱۲۰۰ نفر از خادمین رسانه که در قالب ۵ مرکز در ستاد مرکزی راهیان نور ساماندهی شدند هم آموزش دیده و توانمندسازی شدند که ۲۸ تیر ماه در باغ موزه دفاع مقدس از آنها تقدیر می‌شود.

حسین‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت:  در اربعین نیز خدمات ویژه یادمان‌ها به ویژه آنها که در مسیر هستند، چون قلاویزان، جبهه شهید بهشتی و شهدای گمنام زریوار، مرصاد و تمرچین به صورت خاص  به زائران خدمات خواهند داد. یادمان چزابه و فکه را داریم و خدمات ارائه می دهند. اردوگاه هایی که در استان های میزبان راهیان نور هستند در شرایطی که ستاد اربعین نیاز داشته باشد در اختیار قرارگاه‌های راهیان نور ماست و خدمات ارائه خواهد کرد

 وی گفت: یادمان‌های زریوار، جبهه شهید بهشتی، مرساد و حاج عمران در غرب و شمال غرب در مرزها قرار گرفتند و اردوگاه هایی که در این استان هستند خدمات ارائه خواهند کرد.ثبت نام طبق سهمیه های داده شده در پایگاه های بسیج انجام می شود. مردم به صورت «خودرو شخصی» ساماندهی شده و اعزام می شوند. همچنین مجموعه مدارس و اردوگاه های راهیان نور حتما پذیرش خواهند داشت و خدمات ارائه خواهند کرد.

حسین‌زاده  عنوان کرد: همچنین، یادمان چزابه و فکه را داریم که به زائران خدمات ارائه می دهند. اردوگاه هایی که در استان های میزبان راهیان نور هستند در شرایطی که ستاد اربعین نیاز داشته باشد در اختیار قرارگاه‌های راهیان نور ماست و خدمات ارائه خواهند کرد. یادمان های زریوار، جبهه شهید بهشتی، مرساد و حاج عمران در غرب و شمال غرب در مرزها قرار گرفتند و اردوگاه هایی که در این استان هستند خدمات ارائه خواهند کرد.ثبت نام طبق سهمیه های داده شده در پایگاه های بسیج انجام می شود.

وی گفت: در این ایام مردم به صورت «خودرو شخصی» ساماندهی شده و اعزام می شوند.مجموعه مدارس و اردوگاه های راهیان نور حتما پذیرش خواهند داشت و خدمات ارائه خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر