صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سعیدی عنوان کرد؛

پایش مستمر استادان پس از فرآیند گزینش

رئیس مرکز گزینش دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر پایش مستمر اساتید پس از فرآیند گزینش گفت: با وجود تمام محدودیت‌ها و کمبود ظرفیت‌هایی که وجود دارد این پایش ادامه دارد.
کد خبر : 922039

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کارگاه توانمندسازی کارگروه‌های صلاحیت عمومی معین استان تهران با حضور  محمدرضا سعیدی رئیس مرکز گزینش دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جلیلی نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، ایمان عطار زاده معاون هماهنگی استان تهران، محمد نریمانی راد رئیس واحد تهران غرب و جمعی از مسئولان و اعضای کارگروه‌های صلاحیت عمومی معین استان تهران در سالن شیخ بهایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.

در ابتدا سعیدی با ابراز تشکر از میزبانی واحد تهران غرب ضمن ادای احترام به امام شهدا، ارواح طیبه شهدا، شهدای خدمت در رأس آن‌ها شهید جمهور حضرت آیت الله رئیسی و آرزوی نصرت، سلامتی و کامیابی برای مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای (دامت برکاته) و عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به تراکم پرونده‌های دستیاران آموزشی در کل کشور علی الخصوص استان تهران از فراهم شدن مقدمات این نشست ابراز خرسندی کرد و در حوزه بررسی صلاحیت عمومی به مبحث فرهنگ عاشورایی و قانون و قانون گرایی در اسلام پرداخت و تأکید کرد که اساتید و متولیان این امر ابتدا باید خود عامل به عمل باشند.

رئیس مرکز گزینش دانشگاه آزاد اسلامی به اهمیت جهاد تبیین و نقش اساتید به عنوان افسران جنگ نرم مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و در ادامه با اشاره به حوزه‌ی فرهنگ و فرهنگ سازی اظهار کرد: مجموعه‌ی باورها، قواعد و مقرراتی است که در قانون اسلام لحاظ شده است.

سعیدی در ادامه بیانات خود ابعاد الهی بودن قانون، تلفیق عقل و شرع و... را به عنوان ویژگی‌های قانون گرایی در اسلام در مسیر حفظ و صیانت از آرمان‌ها شرح داد.

وی افزود: جلسات کارگروه در هر دو حوزه کمی و کیفی از اهمیت بالایی برخوردار است و ناظر به این مطلب به اهمیت تزکیه از دیدگاه حضرت امام خامنه‌ای (دامت برکاته) و تقدم تعهد بر تخصص پرداخت و خطاب به حاضرین بر اهمیت برگزاری کیفی جلسات کارگروه تأکید ویژه داشت.
سعیدی در ادامه با بهره گیری از بیانیه گام دوم انقلاب به تفصیل در حوزه سالم سازی محیط و امیدآفرینی در جوانان، خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی به ایراد سخنرانی پرداخت.

 وی در حوزه گسترش فضای انقلابی که از فرمایشات مقام معظم رهبری است به شعار حفظ کیان دانشگاه اشاره کرد و این شعار را به عنوان سرآمد بودن در حوزه‌ی آموزش، تربیت و پرورش عنوان نمود و شرط تحقق این مهم را انتخاب سرمایه انسانی کارآمد و مستعد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی ابراز کرد.

رئیس مرکز گزینش دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر پایش مستمر اساتید بعد از فرآیند گزینش اشاره کرد و گفت: با وجود تمام محدودیت‌ها و کمبود ظرفیت‌هایی که وجود دارد این پایش ادامه خواهد داشت.

سعیدی در ادامه به ضوابط کلی گزینش و موارد حائز اهمیت گزینش دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و خطاب به اعضای کارگروه نسبت به اجتناب از افراط و تفریط، مصلحت اندیشی، سعه صدر تأکید ویژه داشت.

 سعیدی در پایان سخنان خود به نقش و مسئولیت خطیر کارگروه اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط جامعه هر کدام از ما موظف هستیم تا در جذب به این نکته توجه کنیم که فرد منتخب، سفیری در کلاس باشد تا اندیشه و تفکر ناب محمدی را به دانشجویان انتقال دهد و تک تک این دانشجویان سرمایه‌ای برای کشور باشند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین دکترمرتضی جلیلی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران بیان کرد: مقام معظم رهبری در جلسه‌ای که با اساتید و دانشجویان داشتند فرمودند: "استاد می‌تواند دانشجوی خود را متدین بار بیاورد چنانکه می‌تواند منکر همه مقدسات هم بار بیاورد. استاد هم می‌تواند دانشجو را یک انسان دلبسته و مباهات کننده به کشور بار بیاورد هم می‌تواند یک انسان بی علاقه و عدم دلبسته به میهن، به گذشته و آینده برای کشور بار بیاورد.

وی گفت: اعتقاد من این است که تبلیغ دین، موثرترین وسیله‌ای است که می‌تواند دانشجو را دینی و علاقمند به مبانی دینی بار بیاورد. همین نکته‌ها یعنی اشارات و کلمه‌های استاد می‌تواند در کلاس با شاگردان و دانشجویان تاثیر عمیقی به آنان بگذارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در ادامه افزود:، اما گاهی عکس آن نیز دیده می‌شود" لذا فرمایشات مقام معظم رهبری بسیار متین و دقیق است و می‌تواند چراغ راهی برای همه ما باشد. تاثیر تمام ارکان دانشگاه یک طرف و تاثیر استاد هم طرف دیگر. جایگاه استاد در بحث تربیتی بسیار جایگاه مهم، تاثیرگذار و بی بدیل است.

گفتنی است؛ در ابتدای این برنامه دکتر حسن غنیمتی معاون فرهنگی و دانشجویی واحد تهران غرب ضمن خیر مقدم به حضار در جلسه و تسلیت ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان از مسئولین و دست اندرکاران برگزاری کارگاه توانمندسازی کارگروه‌های صلاحیت عمومی معین استان تهران در واحد تهران غرب تقدیر و تشکر کرد.

نشست مذکور با پرسش و پاسخ خاتمه یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر