صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جمعه؛ آخرین روز فعالیت خدمات حمل و نقل درون شهری برای حجاج ایرانی در مکه

سرویس‌های حمل و نقل درون شهری برای حجاج ایرانی از ساعت ۲۴ جمعه شب تعطیل می‌شود.
کد خبر : 921918

به گزارش گروه فرهنگ و‌جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد دانشیار مسئول حمل و نقل درون شهری و قطار عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی حج، با اشاره به خروج اکثر زائران از مکه مکرمه گفت: سرویس‌های حمل و نقل درون شهری برای حجاج ایرانی از ساعت ۲۴ جمعه امشب (جمعه ۲۲ تیرماه) درایستگاه‌های کدی، اجیاد، غزه و جمرات پایان می‌یابد.


وی با اشاره به اینکه دست اندرکاران و نیرو‌های حمل و نقل درون شهری در مکه در بیش از ۵۰ روز گذشته به صورت خستگی ناپذیر زائران و اتوبوس‌های حمل و نقل را در گرمای بیش از ۴۵ درجه راهنمایی کردند، اظهار داشت: از روز نخست عملیات تا امروز جمع تردد اتوبوس‌ها در چهار ایستگاه مذکور به مرز ۸۰ هزار تردد رسید و بدین ترتیب برای هر یک از زائران مستقردر هتل‌های مکه روزانه ۴.۶ (چهارو شش دهم) فرصت برای استفاده از اتوبوس جهت تردد به بیت الله الحرام فراهم شد.


وی همچنین اختصاص اتوبوس به زائران طواف اول، زیارت مزارات، بازدید از آشپزخانه، جابجایی زائران به هتل ها، نقل ترددی و... را ۳۹۴۸ دستگاه اتوبوس عنوان کرد و گفت: همه دست اندرکاران حمل و نقل درون شهری (نقل صلوات) تلاش کردند تا آنچه را که می‌تواند به سهولت تردد زائران و اعمال عبادی شان بیانجامد، انجام دهند.


وی با اشاره به اینکه همچنان امروز نزدیک به هفت هزار زائر در مکه حضور داشتند، افزود: ۴۳ دستگاه اتوبوس در ۱۵ خط به این زائران خدمات ارائه می‌دهند.

وی در پایان به زائران ایرانی توصیه کرد از خدمات حمل و نقل درون شهری در فرصت باقیمانده تا بامداد شنبه برای رفتن به حرم استفاده کنند.

گفتنی است زائران کشورمان در حج امسال ازاتوبوس‌های مستقر در ایستگاه‌های جمرات، مظله، کدی، اجیاد و غزه برای تردد به مسجدالحرام استفاده نموده و ایستگاه‌های باب علی و باب ملک نیز ایستگاه‌های مخصوص اتوبوس‌های عمومی یا اتوبوس‌های چرخشی است.

در موسم حج امسال در ۲۱ خط اتوبوس خدمات به زائران ایرانی ارائه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر