صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تغییر رنگ و درجه روشنی لنز عینک در یک‌دهم ثانیه

یک شرکت سازنده عینک با عرضه دو محصول جدید لنز‌های تغییردهنده رنگ و لنز‌های قابل تنظیم درجه روشنی رنگ، بازار عینک‌های آفتابی را متحول کرده است.
کد خبر : 921912

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، شرکت «چاملو» «Chamelo» لنز‌های تغییر رنگ جدیدی به نام «پریسماتیک» «Prismatic» ساخته است که به کاربران امکان می‌دهد، فقط با یک لمس، شیشه عینک خود را بین چهار رنگ مختلف تغییر دهند؛ دستاوردی که انعطاف پذیری بی نظیری را برای عینک به ارمغان می‌آورند.

محصول دیگر آنها «داسک» «Dusk» نخستین لنز جهان است که می‌تواند در کمتر از ۰.۱ ثانیه درجه روشنی را رنگ را تغییر دهد.

بر اساس اعلام این شرکت، کاربران می‌توانند در یک لحظه، درجه روشنی رنگ لنز را با استفاده از کنترل‌های لمسی درجه رنگ، کنترل لغزنده درجه رنگ، کنترل خودکار درجه رنگ و حتی برنامه کنترل درجه رنگ، تغییر دهند.

لنز‌های قابل تنظیم درجه روشنی رنگ داسک که برای انطباق با محیط و سبک زندگی کاربر با سرعت و دقت بی نظیر طراحی شده اند، رنگ مشکی واقعی و خنثی را حفظ و از درجه رنگ‌های ناهمگون موجود در فناوری‌های دیگر جلوگیری می‌کنند.

بر خلاف عینک‌های فتوکرومیک، داسک به شما کنترل کاملی بر درجه روشنی رنگ داده و به شما امکان می‌دهد که سایه مناسب را با توجه به حساسیت خود به نور و ترجیحات شخصی تان انتخاب کنید. چاملو مدعی است لنز‌های مدل داسک درجه روشنی لنز را ۱۸۰۰ برابر سریعتر از شیشه‌های فتوکرومیک تغییر می‌کند.

مبتکران این شرکت عینک سازی معتقدند، عینک باید مانند کاربرش، انعطاف پذیر و سازگار باشد. چاملو با دو گزینه لنز پیشرفته، لنز‌های قابل تنظیم با درجه روشنی رنگ داسک و لنز‌های تغییر رنگ پریسماتیک، در حال بازتعریف چیزی است که از یک عینک انتظار می‌رود: ارائه نهایت راحتی، سَبک و بیان شخصی.

عینک‌های داسک که در دو نسخه آلفا و HVL و با ظاهری کلاسیک و جاودانه طراحی شده اند، دارای بلندگو‌ها و میکروفون‌های مخفی است که به شما کمک می‌کند بهتر ببینید و با دیگران در ارتباط باشید.

لنز‌های داسک آلفا که دارای محدوده عبور نور بصری پیشرو در صنعت از ۴ درصد تا ۳۸ درصد هستند، تیره‌ترین لنز تا به امروز محسوب می‌شوند و محافظتی باورنکردنی در آفتابی‌ترین شرایط و تطبیق پذیری واقعی از صبح تا غروب به کاربر ارائه می‌دهد.

چاملو ادعا می‌کند این لنز‌ها با مواد سبک وزن ساخته شده و برای هر شرایط آب و هوایی مناسب هستند. این محصول با استاندارد IPX۴ مقاوم در برابر آب و عرق، دوام و عملکرد عالی را برای همه فعالیت‌های کاربر از ورزش تا ماجراجویی‌های بارانی در فضای باز، ارائه می‌کند.

قرار است ماه آینده چاملو تعداد محدودی از فریم‌های «Euphoria» را با الهام از دهه ۱۹۷۰ روانه بازار کند که دارای لنز‌هایی هستند که از رنگ شفاف، زرد، نارنجی و صورتی گرم عبور می‌کنند. اگرچه با قیمت ۳۸۵ دلار آمریکا، عینک‌های مقرون به صرفه‌ای نیستند، اما عینک‌های چهار در یک قلمداد می‌شوند. عینک‌های «Aura» بدون فریم با همین قیمت، طیف متفاوتی از رنگ‌ها را ارائه می‌دهد: شفاف، آبی، بنفش و یاقوتی.

انتهای پیام/

ارسال نظر